måndag 6 januari 2020

Anna Jansson - Mitt hjärta är ditt

Vems är tältet på Norderstrand? Från sitt fönster ser ett medelålders par en man sätta upp ett tält nära vattnet. Han kommer dit ofta, varje gång med en ny kvinna vid sin sida. Är de där frivilligt? Maria Wern har fullt upp med ett försvinnande. Hjärtsjuka Cecilia har varit borta i flera dagar utan sin medicin att hitta henne är en kamp mot klockan. Tyvärr ökar listan på misstänkta ju fler de förhör.

Marias kollega Per Arvidsson har drabbats av en tragedi. Hans sexåriga dotter Wilma är svårt sjuk. Om hon inte får ett nytt hjärta kommer hon inte att överleva. Det får Arvidssons exfru att överväga andra och olagliga sätt att hålla sin dotter vid liv. Trådarna knyts överraskande samman och Maria Wern inser att den hon letar efter hela tiden befinner sig ett steg före. Kommer hon att ta reda på sanningen innan det är försent?

Anna Jansson binder ihop det bästa av gotländsk miljö och spännande deckarhistoria, så gör dig redo för en ny pulshöjande berättelse med Maria Wern i huvudrollen. Hämtat från Bokus

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag gillar Anna Janssons serie om Maria Wern och eftersom jag är i fas, det är ju del 20😲 trots allt, så lyssnar jag gärna vidare.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Omslaget är helt okej. Uppläsare är Marie Richardson och det är nog en av anledningen att jag väljer att lyssna på dem, hon gör det superbra.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Vardagligt.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej då.

Vad gillade du med boken?


Den var underhållande.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej, jag kommer inte på något.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Man känner ju Maria och hennes familj vid det här laget och det är klart Maria är en favorit. Hon verkar så sansad på något vis.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Jag tyckte det var riktigt bra och jag blir bara mer och mer sugen på att besöka Gotland. Men eftersom det begås så många mord där vet man ju inte om man vågar.😄

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Inget jag kan komma på, faktiskt en av de bättre Mara Wern böckerna.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, absolut nummer 21 kommer den 5 mars.

Sammanfattning.


Anna tar alltid upp något aktuellt i hennes böcker och i denna är det organtransplantationer. Hennes kollegor på jobbet har lite olika problem som vi får följa. Balansen polisutredning kontra privatliv är bra uppvägd. Det blir en kamp mot klockan i boken vilket gör att det blir extra spännande. Absolut en av hennes bättre Maria Wern deckare fartfylld med bra driv.

Vad ger du boken för betyg?



BETYG 4
Format Ljudbok
Filformat Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (227.0 MB)
Språk Svenska
Serie Maria Wern (del 20)
Inläsare Marie Richardson
Utgivningsdatum 2019-03-10
Upplaga 1
Förlag Norstedts
ISBN 9789113091976
Jag lyssnade på min bok genom Storytel.
Köp boken på Bokus eller Adlibris eller Cdon.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar