söndag 3 maj 2015

En smakebit på søndag

Nu har vi haft långhelg och man hade kunnat gjort jättemycket, men har man som jag en kraftig förkylning så gör man inget mer än läser och ser på serier. (Hittat en ny som heter Forever)
Jo, sover gör jag med, gick till sängs klockan tio igår och vaknade för en stund sedan.
Men nu ska jag inte tråka ut er med det, nu till smakebiten .
Jag läser Hush baby av Johanna Holmström, hon är en finlandssvensk författare men numera bosatt i Helsingfors.
Denna bok utspelar sig i Vråkören ett villområde mellan Helsingfors och Borgå. Robin är  barnpsykolog. I smakebiten nedan pratar hon med Laura vars mamma har obotlig cancer.
Jag blev lite tårögd när jag läste detta man kan hoppas flickan får fortsätta sin terapi efteråt.
Jag vet hur jobbigt mina barn hade när deras pappa gick bort.

38 kommentarer :

  1. Både titeln och omslaget lockar mig. Får se om jag också ska läsa den. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är den lockande, omslaget har även häftigt papper, gammaldags paketpapper.

      Radera
  2. Tack för smakbiten. Sorgligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är den, precis i början av boken, ska bli spännande att läsa fortsättningen.

      Radera
  3. En ny bok för mig. Har lite svårt för "tunga" böcker så den passar nog inte mig. Hoppas du får en bra söndag och att du piggar på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror nog inte den är så tung Madde, bara början lite.

      Radera
  4. Jag blev nyfiken på att läsa den! Tack för tips!

    SvaraRadera
  5. Så sorgligt. Inväntar din recension innan jag bestämmer om jag ska läsa den eller ej :)

    SvaraRadera
  6. Böcker av finlandssvenska författare skulle jag vilja läsa mer av. Bra med detta boktips då, tack för smakbit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är kul när platsen är någon annan än Sverige.

      Radera
  7. Omslaget lockar mig. Tack för smakbiten och ha en fin söndag :)

    SvaraRadera
  8. Kul med en finlandssvensk författare,skulle vilja läsa fler böcker av finlandssvenska författare även om denna låter lite för sorglig för mig, men det beror lite på hur den är skriven och så. Får invänta din recension.Tack för smakbiten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror jag valde ut ett väldigt sorgligt stycke, kanske är den mer spännande.

      Radera
  9. Funderade på den här men kunde inte bestämma mig för om jag skulle läsa den. Avvaktar din rec, den är ju ändå lockande så kanske. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja omslaget lockar bara det, kraftfullt.

      Radera
  10. Denna vill jag verkligen läsa :D Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  11. Låter som en bok för mig. Ska bli kul att höra vad du tycker om den. Tack för smakbiten och ha en trevlig söndag.

    SvaraRadera
  12. Den här vill jag allt veta mer om! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag verkar väldigt ensam om att läsa den, lustigt nog.

      Radera
  13. Forever er så bra! Samspillet mellom hovedpersonen og pensjonistsønnen er flott. Og så er serien både spennende og litt sær :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen, det fastnade jag för plus att det var lite roligt.

      Radera
  14. Gillade hennes Asfaltsänglar, kul att höra att hon har skrivit fler :)

    SvaraRadera
  15. Låter sorgligt. Hoppas förkylningen blir bättre illa kvickt! ;)

    SvaraRadera
  16. gillar ofta finlandssvenska författare. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  17. Den här blir jag nyfiken på. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi får se vad jag tycker till slut.

      Radera
  18. Jag blir lite nyfiken på den här :-) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men jag tror nog du skulle gilla den.

      Radera