fredag 26 maj 2023

Fem en fredag v. 21: Positivitet

Då ska jag försöka svara på ElisaMatildas frågor.

1.Vad är en bra sak med den här veckan?

Ja, det är väl att jag fick fin bokpost.

2.Hur har du vänt något negativt till positivt i veckan?

Jag tror inte det.de händer inte så mycket när man är hemma sjukskriven 

3.Vad har gjort dig glad idag?

Jag är som sagt sjukskriven och som lunchsällskap brukar jag titta på The Good Doctor, som handlar om en autistisk kille som är läkare. Den är lite smårolig.

4.Vad är något du kommer göra för din egen skull i helgen?

Jag ska försöka orka gå på middag med några tjejer.

5.Ser du glaset som halvfullt eller halvtomt? 

Jag säger nog halvfullt för det finns ju något i det då är det inte tomt.

                                       Trailer för The Good Doctor.

12 kommentarer :

  1. har inte testat den serien. bokpost är alltid rolig post. hoppas att du orkar gå på den där middagen och att din helg blir fin

    SvaraRadera
  2. Det lät inte skoj att vara sjukskriven, då mår man inte toppen och man kan bli lite less. Hoppas på snar bättring! Min dotter följer läkarserien, jag provade titta ett par avsnitt men det var längesen. Jag har inte samma hype för läkarserier som hon. Fast nog tittade jag på Greys Anatomy i mååånga säsonger! Trevlig helg

    SvaraRadera
  3. The Good Doctor har jag hört andra prata om och rekommendera som serie, kanske får ta och börja titta på den. Ja att få bokpost gör en alltid lika glad. Hoppas du orkar på middagen. Ha en fin helg

    SvaraRadera
  4. Den serien har jag inte själv sett men blivit rekommenderad av vänner, så kanske jag ska ta o börja titta på den. Hoppas att du orkar gå på middagen det är alltid så skoj att träffa vänner. Böcker kan man aldrig få för många av... jo det kan man ju dom tar plats, men så skoj det är när man fått nya *ler* Ha en riktigt fin helg

    SvaraRadera
  5. Tjejträff låter kul! Kanske är just vad du behöver nu. Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Bokpost är ju trevligt. Påminner mig om boken som jag fick i födelsedagspresent förra året. Det börjar bli dags att beta sig igenom den.

    SvaraRadera