lördag 27 maj 2023

Anne-Mari Larsson - Mormor Viola på Dunderberget

När Jejja hälsar på sin mormor Viola på Dunderberget för att plocka svamp i den mörka och djupa Värmlandsskogen får hon vara med om mystiska och äventyrliga händelser. Där går Jejja vilse i skogen och får möta både skogstroll och häxor. Hämtat från Visto förlag

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag såg den i ett nyhetsmejl från Visto förlag.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Illustrationerna är gjorda av författaren själv 

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Det var inget fel på språket.

Vad gillade du med boken?


Det var mycket fantasi och som i sagor fanns där häxor och troll

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Jag hoppade inte över något.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Det var okej beskrivningar för det mesta.

Vad var annorlunda med denna boken?


De vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Jag hade nog velat haft tydligare illustrationer.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Jag tror inte hon skrivit något mer, men vem vet. 

Sammanfattning.

Berättelsen hade inte riktigt det flyt jag hoppats på, men däremot var det inget fel på fantasin. Jag hade gärna sett att illustrationerna varit lite tydligare, men annars är det fina akvareller.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 3
Format Inbunden
Språk Svenska
Läsålder 3-6 år
Utgivningsdatum 2023-02-23
Förlag Visto Förlag
Illustratör/Fotograf Anne-Mari Larsson
Dimensioner 230 x 175 x 8 mm
Vikt 246 g
SAB Hcf(yb)
ISBN 9789180731676
Min bok är ett recensionsexemplar från Visto förlag 💜💙💜

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar