torsdag 11 maj 2023

Helgfråga v. 19

Jag vet inte om alla vet var jag bor men det ska jag tala om nu;
Platsen heter Anderstorp
Vi flyttade hit från Göteborg när jag var ett år gammal så min göteborgska är nu mera bortslipad.
När jag var ung var jag mycket i Jönköping hos kompisar och där bodde jag när jag gick min utbildning till fritidspedagog, sen många år senare bodde min dotter där.
Anderstorp är en litet samhälle i Småland, Jönköpings län, mest känd för Scandinavium Raceway och 6 junifirande.
Nu har eldsjälar som höll i 6 juni firandet blivit lite äldre och det är inte lika stort längre. Förr hade vi till och med besök av Kung Carl Gustav och Sylvia.
Från Jönköping kommer Frida, som skriver så bra deckare.
Från grannbyn Gnosjö kommer denna författare som skriver feelgood.
Emma Johansson som skriver ungdomsböcker bor här i Anderstorp.
Finns det någon lokal författare där du bor? 

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

4 kommentarer :

  1. runt Göteborg kan man nog hitta ganska många författare

    SvaraRadera
  2. Inte läst något av de författare du nämner. Generellt är jag dålig på att veta var författarna befinner sig geografiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är rätt bra på det, gillar geografi

      Radera