torsdag 12 oktober 2023

Helgfrågan v. 41

Jag tycker veckorna rasar fram i en väldigt fart och inte får jag speciellt mycket gjort heller. Det är jobba, äta och sova med betoning på sova.😴
 Det är redan v. 41 så det innebär att det är 72 dagar till julafton.

Vilken bok har haft störst inverkan på dig som läsare och varför?

Det är flera böcker, men en som hade stor inverkan är;
Det var en helt enorm läsupplevelse. Man både småskrattar och förfasar sig över människor helvridna människosyn. Hembiträdena som passar upp på de amerikanska kvinnorna men inte får använda deras toalett.
Filmens trailer här.

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

7 kommentarer :

  1. Jag har inte läst boken, men jag har sett filmen. Den har helt klart sina poänger. En lustig sak i sammanhanget är att boken i original heter The Help. Niceville är det "svenska" namnet.

    SvaraRadera
  2. "Niceville" är en riktigt läsvärd roman!

    SvaraRadera
  3. har endast sett del av filmen. inte läst boken

    SvaraRadera
  4. Den har jag inte läst, visste inte att det var en rolig bok, låter ju frestande.

    SvaraRadera