söndag 25 april 2010

Söndag 25/4


Oj vilken helg, så himla kul, och så himla ont i fötterna jag har, skulle ut och gått en promenad i fina vädret,,men det går bara inte aj,aj..(Och då hade jag inte skorna på bilden)

I alla fall så kom min ex. svägerska ner hit från Stockholm för att hjälpa sin mor med 80 års kalaset.Vi träffades en stund i onsdags när de svängde förbi här, efter varit och handlat.
Så åkte vi till ex. svärmor i torsdags och vi fixade ihop lite pizza, vi snackade lite om förberdelserna, lokal var hyrd och catering ordnad.

På fredagen skulle gäster från Tyskland komma men då kunde jag inte jag vara med eftersom jag skulle på tjejträff. Tur kanske för min tyska är ringrostig, det sträcker sig till Guten tag och Auf Wiedersehen.

Fredagkvällen var jättetrevlig, det bjöds på god laxpaj med sallad och vin till.

På våra tjejträffar brukar vi prata om böcker, några hade köpt Ernst nya bok, ja de är helt sålda på den där karl.Jag fattar inget, är han så speciell med sina håriga barfota fötter.
Eller vad säger ni???Ni som inte får nog kolla här http://www.ernstkirchsteiger.com/
Lördagen var det så dax för 80 års kalas, duschade och klädde mig i tighta jeans och topp.(http://miaeggimann1.blogspot.com/ ) Det bjöds på buffé från en cateringfirma i närheten, riktigt god mat.Det var exotisk frukt,rostbiff,kycklingfilé,marinerad fläskfilé, potatisgratäng och kex och ostar.Ja det var så himla gott, alla åt och verkade trivas. Stämningen på topp.
Nedan ser ni min dotter hämta en omgång mat.Visst är hon söt?
Givetvis var det paketöppning också, här ser ni 80-åringen med dotter.Jag hoppas hon fick en underbar fest för det var hon väl värd.Jag tyckte den var extremt rolig i alla fall.

Det var givetvis även kaffe och tårta, en underbar crisptårta med chokladkräm
emellan.Hoppas jag får receptet snart,mums.
Så blev det dans, här ser ni 80 åringen ta en sväng om med yngsta sonen. Visst hänger hon med fint?

En del tyckte inte dansa var så kul....

Men vi andra dansade länge och mycket, tappade nästan byxorna.
Så hjälptes vi givetvis åt att plocka i ordning och det var jättemycket mat över..
Så idag har vi varit där och ätit rester och umgåtts givetvis.
Det är så förbannat goa människor och jag är glad att jag fortfarande får var med trots jag är ett ex..
Tack ska ni ha
Ikväll ska jag provsmaka kräftsoppan jag fick med mig hem och bara ta det lugnt.

1 kommentar :

  1. Mia Tack själv För mej är du alltid en del av Eggimanns familjen du är ju mamma till mina barns kusinerSå kul vi hade! Men du glöm inte att HV vunnit SMGULD Kram Från Ex svägerskan Maritha

    SvaraRadera