lördag 31 januari 2015

Birgitta Bergin - Tre veckor

Hej, det är jag.
-Hej du.
-Har du tid att prata?
-Nej, egentligen inte. Kan vi ta det ikväll? Det är lite körigt just nu.
-Jag vill helst ta det nu.
-Skit, jag är helstressad. Vad är det som är så viktigt?
-Jag vill skiljas.

Ulli och Peter är det lyckligaste och mest sammansvetsade paret i vänkretsen. 
Hur kunde det bli så här? Vad har hänt? Vad händer?
Passionen överrumplar Peter, medan Ulli och tonårspojkarna fylls av alla motstridiga känslor, övergivenhet, saknad, ilska, hat, sorg och vanmakt. Som kulor på ett radband följer under tre omtumlande veckor den ena olyckan tätt på den andra för den krackelerande familjen.
Tar det aldrig slut? Hämtat ur Bokus

Jag fick upp ögonen för Birgitta Bergin när jag läste Ett oemotståndligt förslag som jag tycker var en riktigt bra skriven relationsroman. Därför tänkte jag att varför inte passa på att lyssna på den på Storytel. Detta är hennes debutbok och jag blir inte ett dugg besviken den är riktigt bra. Jag kan till och med känna igen mig i vissa delar. Jag tycker också Kerstin Andersson är klockren som uppläsare. Helt klar måste jag lyssna på bok 2 i denna serie om Ullis.
BETYG 4
Inbunden
Språk: Svenska
Serie: Anna Holm (del 1)
Antal sidor: 341
Utg.datum: 2014-09-15
Upplaga: 1
Förlag: Bokfabriken
Medarbetare: Scheutz, Sofia (form) / Sjöblom, Lisa (form)
Dimensioner: 217 x 143 x 27 mm
Vikt: 518 g
SAB: Hc
ISBN: 9789187301735

2 kommentarer :

  1. Måste jag läsa eller lyssna på. Gillade också Ett oemotståndligt förslag, men har missat denna. Tack för tipset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycke hon skriver riktigt bra och fängslande

      Radera