torsdag 30 november 2017

Helgfrågan v. 48

Då är det första advent till helgen, så mysigt. Mina barn kommer hit och vi ska ha upp lite möbler, men sedan på kvällen ska vi göra pepparkakshus.
Jag har pyntat nästan alla rum men speciellt köket, där står också mina julkokböcker på rad.
Denna gillar jag mycket.
Man får inspiration till dukning också. 
Veckans fråga:
Har du någon speciell julbok som du gillar? (behöver inte vara kokbok)
Bonusfråga: Vad gör du till advent? Någon speciell tradition?🎄🎅🎉
Har du något tips på en bra router för fiber, min är väldigt svajig. Därför jag inte kunnat blogga så mycket, man tröttnar när det tar trettio minuter innan man får nät.😢😢
Ha en fin 1:a advent.


13 kommentarer :

  1. vi besöker julmarknad i Belfast, önskar en fin Advent! ❤️

    SvaraRadera
  2. Låter trevligt att göra pepparkakshus. Hoppas det blir en fin advent! :)

    SvaraRadera
  3. Ser framemot en bild på erat pepparkakshus, jag funderar på var jag ska ställa vårat utan att någon kommer äta upp det... 2åringen kommer annars få ont i magen är jag rädd för. Är även sugen på att köpa och prova göra en pepparkakskyrka :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ska göra tre stycken hehe. Får se vems som blir finast.

      Radera
  4. Så kul att göra pepparkakshus :) Bygger ni egna eller köper färdiga stommar? Vi har köpt två hus som det bara är att sätta ihop och dekorera, men det skulle vara kul att rita ett eget. Får se om det blir av. Ha en fin advent!

    SvaraRadera
  5. Kul att göra pepparkakshus. Det har också blivit en tradition här hemma, för barnen.

    SvaraRadera
  6. Pepparkakshus har jag aldrig vågat mig på

    SvaraRadera
  7. Pepparkakshus har aldrig blivit nån tradition hos oss heller. Men visst gör folk fina! Tyvärr blir det ju oftast så dammiga att de inte går att äta ...

    SvaraRadera
  8. Pepparkakshus gjorde alltid morfar. Vi andra har inte finessen riktigt. Coolaste var när han byggde ett slott.

    SvaraRadera
  9. Pepparkakshus har vi inte gjort på många år :-)

    SvaraRadera
  10. Har ingen speciell julkokbok, men förstår att det kan vara till god inspiration på många sätt för att skapa rätta julstämningen. ;)

    SvaraRadera