onsdag 14 november 2018

20 snabba om hösten

Denna lilla enkät har många svarat på men jag tror den kommer från Enligt O.

Vad väljer du? Tänk snabbt!

höst eller vår
Vår så klart, är det någon som föredrar höst?😕

snö eller regn
Det är som att välja mellan pest eller kolera, men det får bli regn då.

glögg eller varm choklad? 
Glögg kanske

pepparkakor eller lussekatter? 
Pepparkakor till glöggen ovan.

tv-serie eller film? 
Tv-serie det finns så himla många bra att kolla på.

teater eller musikal
Musikal om jag måste välja men går gärna på båda.

deckare eller feelgood? 
Deckare så klart men varvar gärna.

pocket eller inbunden
Inbunden, bättre textstorlek

e-bok eller ljudbok
Ljudbok så klart, är toppen ju.

bokmärke eller hundöra? .
Bokmärke, våga göra hundöra i mina böcker, då du.

en i taget eller slalomläsning
Lite slalom är aldrig fel

bibliotek eller bokaffär
Bokaffär och det trots att jag är på bibblan ofta.

bokblogg eller booktuber? 
Bokblogg men tittar på en och annan booktuber.

instagram eller facebook? 
Instagram

På spåret eller Så mycket bättre? 
På Spåret men tittar sällan på tv.

Lady Gaga eller Barbra Streisand? 
Där tar jag eller,, vet knappt vad jag lyssnar på.

Ingemar Bergman eller Vilhelm Moberg? 
Eller???

hyacint eller amaryllis? 
Hyacint alla gånger

adventsstjärna eller adventsljusstake
Båda är fint men jag har nog mest adventsljusstake.

julböcker eller julmusik
Men läser gärna julböcker med.
Det är snart dags att ta fram ljusstackarna igen.

4 kommentarer :

  1. Så jag märker att jag blivit äldre, på pocketböckerna som jag ratar för att det är för liten text...

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig lista! Den ska jag försöka svara på under kvällen.
    Är det så att du bor i Gislaved? Vi funderar på att flytta till Hestra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästan Gislaved, jag bor i Anderstorp. Var roligt när blir det?

      Radera