söndag 21 mars 2021

Camilla Dahlson - Vår vid Sommen

Majlis lever i sorg efter sin man Nils som nyligen avlidit. Hon känner sig ensam och instängd i villan i Tranås och kan inte gå ut på stan utan att kvävas av alla människor, alla är de på väg någonstans, deras liv bara fortsätter medan hennes har stannat.

Kanske vore det bättre att flytta ut till sommarstugan permanent? Hon känner ju Disa på Svalarps gård, så helt ensamt blir det inte.

Sagt och gjort, Majlis flyttar, men livet på landet är tuffare än hon tänkt sig och för första gången på 35 år måste hon ta itu med allt själv. Dessutom verkar Nils ha haft hemligheter för henne, det känns inte alls bra.

Och bina, vad i hela friden ska hon ta sig till med dem? Hämtat från Bokus

 Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag har läst/lyssnat på de övriga i serien och vad jag förstår är detta den sista. 😭

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Jättesnygga omslag och passande för berättelsen. 

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Uppläsare var Anja Lundqvist, så himla bra och hon passar så till feelgood.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej, inget.

Vad gillade du med boken?


Jag tyckte jättemycket om boken och tyckte inte alls som någon skrev på Storytel att de var bara de två första som var bra. Alla fyra böckerna har genomgående en mycket bra kvalité (säger man kvalité om böcker🤔)

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej, jag hoppade inte över något.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Majlis var huvudkaraktären för boken men i denna fick vi bekanta oss med de övriga karaktärerna i den andra böckerna. Speciellt Disa var kul att återse, ja, i boken alltså.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Jag tycker de var riktigt bra och blir sjukt sugen på att åka till Sommen.

Vad var annorlunda med denna boken?


Nej, det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Inget jag kan komma på.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja gärna. Camilla kan få komma hit och skriva en bok runt Bråarpasjön

Sammanfattning.

Jag har tyckt om alla böckerna i serien och i denna som jag tror är sista boken får vi så återse bekanta från de tidigare böckerna. Det var ett så stort plus att jag nästan upplever sista boken som starkast. Jag tycker boken var jättemysig och det innehåller allt som en feelgood ska ha, kärlek, lite missförstånd och lite hemligheter. Så för er som vill ha en mysig lässtund i vårsolen kan jag starkt rekommendera denna.

Vad ger du boken för betyg?

BETYG 4
Format Ljudbok
Filformat Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (191.8 MB)
Språk Svenska
Serie Sommen (del 4)
Inläsare Anja Lundqvist
Utgivningsdatum 2021-03-08
Förlag Lind & Co Förlag
ISBN 9789179951252
Jag lyssnade på min bok genom Storytel

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar