onsdag 24 mars 2021

Påskläsutmaningen 2021

Då är det dags att anmäla sig till Påskläsutmaningen, men innan du gör det kan det vara bra att känna till reglerna.

*Lässtart torsdag 1/4 kl: 07.00. Skärtorsdag
*Lässtopp måndag 5/4 kl: 23.55 Annandag påsk

Regler;

*för att vinna ska man läsa flest antal sidor och
extra plus om man skriver om hur det går på sin blogg/instagram vid minst två tillfällen
och trippelplus om man Instagrammar med taggen  #paskut21

*man får "läsa" ljudböcker om man kan redovisa sidorna.

*man får läsa klart böcker man börjat på.

*skriva ett blogginlägg eller instagraminlägg om vilka böcker du tänker läsa senast 30/3, ni kan anmäla er här om ni vill delta och även lägga upp er påsktbr-hög. 🐥🐣🐤

*man måste ha en blogg eller Instagramkonto i Sverige. ( Man får delta från ett annat land men tyvärr är det för kostsamt att skicka priser dit).

REDOVISA ANTALET LÄSTA SIDOR SENAST 9/4. Då kommer jag utse en vinnare alltså den som läst mest sidor.

Priser

1.a pris Presentkort på Adlibris för 150 kronor 

2.a pris En bok från Harper Collins Nordic

3:e pris En bok från Piratförlaget

BILDUTMANING PÅ INSTAGRAM

Det kommer finnas en bildutmaning på Instagram också där man kan vinna ett fint bokpaket från Lind & Co. Det fungerar så här;
Klockan 9.00 lägger jag upp bildutmaningen, sedan har ni dagen på er att fotografera.
21.00 samlar jag ihop alla bildar och skriver upp era namn på en lapp som jag lägger i en burk. Så ju fler bildutmaningar ju större chans att vinna. Taggen är #paskut21bild

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

24 kommentarer :

  1. Kommer definitivt att delta, måste bara bestämma mig för vad jag ska läsa innan jag gör ett inlägg om det

    SvaraRadera
  2. Här har jag satt ihop en läslista, men jag deltar ju då inte EGENTLIGEN.. https://pepparkaksbokhyllan.wordpress.com/2021/03/26/plan-for-pasklasutmaningen-2021/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lägg länken därupp så hittar alla bättre.

      Radera
  3. Deltar med en bunt klassiker som är värda omläsning. Länk ovan. Bildutmaningen kan jag inte haka på, har inte Instagram-möjlighet. Men bilder på bloggen lär det bli ändå. ;) Fina priser du fixat, bra jobbat!

    SvaraRadera
  4. Jag är med men får återkomma kring vad jag hoppas på att hinna läsa.

    SvaraRadera
  5. Jag (Lena) kommer att delta och här är mitt TBR inlägg! :D
    https://bokprinsessorna.wordpress.com/2021/03/26/pasklasutmaningen-2021-information-tbr/

    SvaraRadera
  6. Jag gör ett försök att haka på! https://sarasbokblog.wordpress.com/2021/03/26/pasklasutmaningen-2021/

    SvaraRadera
  7. Kommer absolut att delta. Länkar snart min läshög.

    SvaraRadera
  8. Jag är gärna med men är med på instagram Emmarally_

    SvaraRadera
  9. Jag är med! Trevlig tradition. 🐣

    Både blogg (https://saraswietlicki.wordpress.com/2021/03/30/paskutmaningen-2021/) och på Instagram @sarasbookshelf

    SvaraRadera
  10. Hej! Jag är med, men kommer inte hinna med att lägga upp TBR idag utan får göra det lite i efterhand imorgon.Men jag anmäler mig nu iaf. Kommer delta på Instagram.
    @nellonbookish

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går bra, kul att se vad alla ska läsa.

      Radera
  11. Klart en vill vara med! Så kul!! Behöver all uppmuntran jag kan få just nu. :)

    SvaraRadera