onsdag 3 november 2021

Jesper Dahlström-Kawakami - Kulan & Ruff

Kulan träffar en dag räven Ruff. De beger sig av tillsammans på äventyr in i Den Mörka Skogen. Där träffar de på många djur och andra varelser, som Svärtan. I nattens mörker stryker hon runt  i skogen och skrämmer de som bor där. Med lite hjälp från Gammelmurveln kanske Kulan och Ruff kan göra något åt Svärtan? Hämtat från Visto förlag

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag såg den i ett nyhetsmejl från Visto förlag.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Snyggt omslag med hemska bilder, kolla in trollet. Bra stor textstorlek

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Mycket lättläst.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej då.

Vad gillade du med boken?


Jag gillade boken en bra barnbok för åldern 6- 9 år.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej, jag hoppade inte över något.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Kulan och Ruff den lille rävungen, nej jag har ingen favorit.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Bra beskrivningar och en och annan bild.

Vad var annorlunda med denna boken?


Ingen aning.

Vad kunde gjort boken bättre?


Ingen aning.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, det skulle jag kunna tänka mig.

Sammanfattning.


Lilla Kulan träffar en liten rävunge och de i sin träffar Murvlar. Sen bär det av på ett äventyr i mörka skogen. En fin liten saga för barn som lärt sig läsa för det är stor text och fina illustrationer.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 3
Format Inbunden
Språk Svenska
Läsålder 6-9 år
Antal sidor 70
Utgivningsdatum 2021-10-04
Förlag Visto Förlag
Illustratör/Fotograf Anders Skoglind
Dimensioner 211 x 146 x 8 mm
Vikt 186 g
SAB Hcf
ISBN 9789178855278
Min bok är ett recensionsexemplar från Visto förlag. 💜🤎💜

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar