söndag 30 januari 2022

En smakebit på søndag

Idag fyller mitt barnbarn år och tanken var att jag skulle fixa lite lasagne till honom (han älskar det), men tyvärr så har denna jädrans förkylning ställt till det. Så matt fortfarande och hostar och snorar, andra förkylningen denna månaden. 🤧
Nu var det ju inte det ämnet var utan smakbitar som Betraktninger håller i.
Jag läser nu denna deckare av Christian Unge och det är del 3 i Tekla serien.
Smakebiten är från mitten av boken;
Jag hoppar kunna fortsätta min läsning senare idag.
Jag äter alltid massa frukt och grönt en det hjälper visst inte mot bacillerna.

20 kommentarer :

  1. Fin (och god) påfågel där 🙂 Christian Unge har jag läst två andra böcker av och det är lite osäkert om det blir fler.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han får nog jobba bort lite på karaktären Tekla

      Radera
  2. Jag har läst att alla förkylningssymptom nu innebär att man har omikron. Vet inte om det stämmer. Jag undrar vad det är Gerd vill tala om när hon knackar på dörren. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad Gerda vill vet jag inte heller eftersom det är där jag är i boken. Men hon pratar lite osammanhängande tanten.

      Radera
  3. Vilken underbar påfågel! Har du gjort den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag har sett den på Pintarest men skulle vara enkel att göra.

      Radera
  4. Vilken fin påfågel! Jag har läst en bok av Christian Unge som jag gillade, men ändå så står det en oläst i hyllan. I en helt annan serie.

    SvaraRadera
  5. Har inte läst något av författaren än. Tack för smakbiten!
    Vilken fin frukt-påfågel du gjort.

    SvaraRadera
  6. Vilken fiiin påfågel! Jag är också inne på min andra förkylning för månaden. Han tillbaka och jobba en dag innan den tog om. En tröst i eländet är att jag gått hemma med covidsjuk son i en vecka, men ändå inte blivit smittad av honom. Tre doser vaccin och en tidigare covidinfektion gör uppenbarligen nytta, trots att jag borde varit extra mottaglig när jag redan var förkyld, tycker jag. Unge har jag inte läst, men det kanske jag borde. Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men förkylningen släpper inte greppet liksom, snorar och hostar fortfarande.

      Radera
  7. Oj, det var en tjusig fruktpåfågel. :) Bokserien känner jag inte till. Tack för smakbit.

    SvaraRadera
  8. vilken rolig påfågel! har du gjort den själv? hopplöst med äterkommanade förkylningar och så synd att inte kunna fira barnbarnet. har inte läst något av Christian Unge. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, men den går att göra såklart. Så trist att missa allt roligt.

      Radera
  9. Unge har jag läst hans första bok tror jag det var: Om jag har en dålig dag kanske någon dör. Sen började han visst med deckare, hur han nu hinner med allt, hoppas han inte har dåliga dagar på Danderyds sjukhus efter att han suttit uppe om nätterna och författat nya böcker...
    Tack för smakbit, krya på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får verkligen hoppas han sover ordentligt, han har nog mer timmar än hos andra.
      Jag hinner knappt kamma håret.

      Radera
  10. Min kollega på biblioteket påstår att det bara är vitlök som kan mota förkylningar. Jag påstår att het dryck med citron, honung och ingefära också funkar, men det kan vara för att jag tycker det smakar gott. Hela vintern dricker jag citron- och ingefärste.

    SvaraRadera
  11. Inte läst något av Unge. Påfågeln är fin, och god kan jag tänka mig. Tack för smakbitarna.

    SvaraRadera