tisdag 1 augusti 2017

Veckans topplista v. 31 – Crimetime

Johanna har "busat" till det och skapat en liten tisdagsutmaning. Det kan man inte motstå, om jag hänger med på alla vet jag inte riktigt. En del är svårare än andra.

Vecka 31: Crimetime – Fem deckarförfattare jag vill läsa mer av
Vecka 32: Frankrike
Vecka 33: Svensk feelgood
Vecka 34: Sommarens bästa
Vecka 35: Böcker jag ser fram emot att läsa i höst
Vecka 36: London
Vecka 37: Bokomslag på temat blått
Vecka 38: Höstkänsla
Vecka 39: Psykologiska thrillers
Vecka 40: Finland 100 år – författare eller böcker med anknytning till vårt grannland i öst

Här kommer topp fem deckarförfattare jag gillar och gärna vill läsa mer av. 

1. Jane Harper 
2. Elly Griffiths 
3. Katarina Wennstam
4. Kristina Ohlsson
5. Camilla Läckberg

Oj då, fem var lite snålt kunde fortsatt lite till.

19 kommentarer :

  1. Ja, svårt att välja bara fem idag. Men en annan vecka är det kanske skönt att det inte är fler 😉 Roligt att du ville vara med!

    SvaraRadera
  2. Ha! Jag har olästa av dem allihop :)

    SvaraRadera
  3. Ja, snart ska jag läsa Hetta. Wennstams deckare är jag lite nyfiken på. Jag tror att jag har läst någon för länge sen men skulle gärna läsa fler. Ohlsson vet jag att jag kommer att läsa eftersom jag har flera i hyllan som väntar. Och håller med om att några teman är betydligt knepigare än andra...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror Wennstam precis kommit ut med en ny.

      Radera
  4. Jane Harpers debut tyckte jag var väldigt bra - skulle gärna läsa mer av henne!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen men det kommer nog fler böcker.

      Radera
  5. Den enda jag läst är Läckberg. Har nog någon av Wennstams böcker i bokhyllan.

    SvaraRadera
  6. Jag vill ha en fortsättning på Häxan helst idag, för den var ju så himla spännande :)

    SvaraRadera
  7. Jane Harpers bok har jag tänkt lyssna på framöver. Wennstam har jag tänkt att jag ska läsa något av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tycker jag verkligen, hon är bra.

      Radera
  8. Det kändes inte så många med 4 st, nej.

    SvaraRadera
  9. Wennstam är jag också nyfiken på, inte läst något av henne faktiskt.

    SvaraRadera
  10. Harper och Griffiths kan jag hålla med om. Wennstam har jag bara läst någon enda av liksom Khristina Ohlsson

    SvaraRadera