tisdag 15 augusti 2017

Nyfiken på

Jag är väldigt Nyfiken på:
Jag har läst de övriga böcker av henne, så klart jag vill läsa denna också.
Handlingen: Nu är de vuxna, med fruar, karriärer, barn. Men de träffas fortfarande och håller ihop, killarna som en gång utgjorde Gänget. Så försvinner en av dem, och advokat Shirin Nouri blir plötsligt indragen i en historia där det förflutna gör sig påmint med brutal kraft.

Vad hände den där kvällen på Fåfängan för nästan tjugo år sedan?

Katarina Wennstams nya spänningsroman är ett drama om skuld och skam, och om gruppens livsfarliga inverkan på individen.
Nu brukar jag inte läsa hennes böcker utan lyssna på dem så jag får vänta tills september, men det är det värt.

2 kommentarer :

  1. Jag tror inte att jag har läst någonting av Katarina Wennstam, kanske måste göra det :)

    SvaraRadera