måndag 28 augusti 2017

Tematrio - Ljus

Så här skriver Lyrans Noblesser på sin blogg: För att väga upp förra veckans mörka tema tillbringar vi idag tid i ljuset. Berätta om tre böcker som innehåller ljus eller något ljust i titeln eller i innehållet. Bokstavligt eller symboliskt, valfri tolkning.. 

Sommar på strandpromenaden är en väldigt trevlig bok som handlar om Polly och bageriet och den lilla lunnefågeln.
Camilla Davidssons första bok om Emma som vandrar pilgrimsleden Camino de Santiago de Compostela i Spanien. 
En väldigt rolig bok om två äldre kvinnor som startar en postorderfirma, jätterolig.

21 kommentarer :

  1. Vintergatans alla stjärnor har jag läst och den är underbar. Har läst första boken om strandpromenaden och den tyckte jag om.

    SvaraRadera
  2. Colgan och Davidsson vill jag läsa. lunnefågeln och Vintergatan verkar oemotståndliga

    SvaraRadera
  3. Potensgivarna tyckte jag om:).

    SvaraRadera
  4. Nu blir jag ju nästan lite irriterad över att jag helt glömde bort Colgan. Hur kunde jag göra det :o

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns så sjukt många bra böcker att man glömmer.

      Radera
  5. Jag har fortfarande inte läst något av Brunk Holmqvist, kanske borde göra det? Vilken är i så fall hennes bästa?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja i alla fall denna bok för den är bäst.

      Radera
  6. Inte läst någon av dem men har funderat på Potensgivarna.

    SvaraRadera
  7. Hos dig är det tre böcker som jag vill läsa framöver.

    SvaraRadera
  8. Ingen jag har läst men är lite nyfiken på Colgan!

    SvaraRadera
  9. Ljust och glatt, men inget jag läst. :)

    SvaraRadera