torsdag 14 september 2017

Helgfrågan v. 37

Snart är det bara 2 veckor kvar till Bokmässan, det ska bli så himla skoj. Denna gången ska jag dit med min dotter. Vi ska bo på Gothia towers och kommer vara där lördag-söndag. För mig är detta verkligen en riktig höjdpunkt, bara gå runt där och ta in allt, böcker, författare och allt annat.
Vad gillar du för bokligt event? Detta kan innebära alltifrån författarbesök till Crimetime Gotland. (Man kan även skriva vilket man skulle önska.)
Bonusfråga: Om du skulle sadla om, ja inte hästen utan jobb. Vilket yrke skulle du välja?
Själv skulle jag vilja illustrera barnböcker. 
Ha nu en riktigt skön helg.

27 kommentarer :

  1. trevligt att du kommer hit, jag har aldrig bott på hotell i Göteborg...

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni får trevligt på mässan!

    SvaraRadera
  3. Jag är där på torsdagen och fredagen. Har hotell till lördag men planerar lite andra roligheter den dagen.

    SvaraRadera
  4. Så kul med bokmässan! I år fungerar det inte, men nästa år hoppas jag kunna vara där :) Uppdatera gärna mycket på IG, så vi som inte kan komma får en liten del av festligheterna!

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att gå på bokmässan, jag tror jag ska unna mig en bokbeställning istället när jag inte kan åka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kan du göra blir säkert billigare än mina utlägg.

      Radera
  6. Vad trevligt med bokmässan. Hoppas det blir kul!

    SvaraRadera
  7. Lite avundsjuk blir jag nog ändå ... Ha så skoj!

    SvaraRadera
  8. Illustrera barnböcker låter trevligt.

    SvaraRadera
  9. Att vara barnboksillustratör verkar trevligt. Ha det trevligt på bokmässan.

    SvaraRadera
  10. Bokmässan ska bli kul. Det blir första gången på mässan för mig. Jag skulle också vilja syssla med något kreativt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är alltid kul med något kreativt.

      Radera
  11. Kul med bokmässan! Jag ska få åka dit för första gången i år. Längtar!!

    SvaraRadera
  12. Bokmässan ... åh vad jag skulle vilja gå på Bokmässan!
    http://www.villa-freja.se/2017/09/helgens-bokfraga.html

    SvaraRadera
  13. Hade velat ha tips på evenemang att gå på! Bokmässan är tyvärr så olägligt i tid, kostnad och geografisk placering att det inte går för sig för mig. Littfest i Umeå har jag alltid velat gå på men alltid haft förhinder, och den har ju redan varit i våras (då jag hade förhinder...) Det får kompenseras med att läsa böcker istället!

    Och jag förväntar mig komma ut till världens bästa yrke, lärare, om ett år, så inte kan jag väl fundera på att sadla om?!

    Ha det kul på bokmässan, och uppdatera bloggen med guldklimparna!

    SvaraRadera