söndag 9 oktober 2016

En smakebit på søndag

Min dator jag har i köket ballade ut totalt igår och började skriva av sig själv, kanske någon författare som vill köpa? Dock skrev den bara femmor så det kanske inte är så kul. Jag får lägga om den igen så får vi se hur länge den funkar. Nu sitter jag vid den nya datorn, den ska ju användas också.
Smakebiten idag kommer från en barnbok av Christina Waldén, denna bok fick jag på Bokmässans mingel.
Knut är på barnonkologen för att han har cancer och han får inte ens åka hem på julafton för han har fått en infektion. Men där händer massa saker på sjukhuset.
Här kommer smakebiten
Så en liten smakebit på en av de fina illustrationerna.
Ha en trevlig söndag.
Fler smakebitar

22 kommentarer :

  1. Det låter som en intressant bok. Tack för smakbit och tips!

    SvaraRadera
  2. Trist att vara på sjukhus på julafton. Eller ja, egentligen alltid.

    SvaraRadera
  3. tack för smakebiten! kan nog vara bra att ha i situationen

    SvaraRadera
  4. Jättefina illustrationer! Och jag blir nyfiken på boken. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag gillar boken och illustrationerna

      Radera
  5. En okänd bok för mig! Och fina bilder! Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  6. Säkert en väldigt bra och trösterik bok för alla i samma situation med cancer eller andra allvarliga sjukdomar. Jag har läst om en del tunga ämnen den senaste tiden, så nu blir det något lättsamt först, men sedan kan jag tänka mig den här. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denna var inte så tung att läsa den var mer hoppfull.

      Radera
  7. Tror säkert det är en bok som berör och som sätter igång tankar medans man läser men också hur skört ett liv är egentligen. Fast det är väl en barnbok vad jag förstår. Fin illustration. Tack för smakebiten !

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbiten! Bra att det finns barnböcker som berör även sådana situationer.

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten! Bra med olika barnböcker för olika situationer.

    SvaraRadera
  10. Låter som en bok som kunde vara intressant till högläsningen :)

    SvaraRadera
  11. Tack för smakebiten, vilken vacker illustration!

    SvaraRadera