söndag 9 april 2017

En smakebit på søndag

Då var det söndag och dags för en smakebit hos Flukten fra virkeligheten.
Jag läser just nu en barnbok som heter Ulla-Bettan av  Eva-Britt Eklöf Petrusson.

Här följer en smakebit;
Boken har väldigt vackra illustrationer, eller vad sägs om denna;
Igår var det tjejträff hos mig, bara ett problem massa disk, Jag vänder det ryggen ett tag till så får vi se.
Nu sitter jag vid köksdatorn och bloggar istället.
På stolen jämte mig ligger denna godbit. Så jag surfar väl runt lite till och följer nyhetsrapporteringen om terrordådet i Stockholm.
Ha en skön söndag.
Från Aftonbladet.

24 kommentarer :

  1. tack för smakbiten, tjejträff är trevligt - nyheter har man lyssnat på extra nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nyheterna är på lite i bakgrunden hela tiden.

      Radera
  2. Va? Har du ingen hustomte som fixar disken? De är jättebra att ha ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej tyvärr Monika, kan man köpa en sådan?

      Radera
  3. Låter trevligt med tjejträff :) Vända ryggen åt disken fungerar varje gång ... det är bara synd att den inte försvinner under tiden man inte ser på den ;)
    Tack för smakbiten ur vad som verkar vara en väldigt mysig bok :)

    SvaraRadera
  4. Koselig med smakebit fra barnebok. Håper du får en fin påske!

    SvaraRadera
  5. Ulla-Bettan verkar kul. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  6. låter som en trevlig bekantskap. tack för smakebiten! strunta i disken. den går ingenstans. först kommer läsningen och böckerna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska i alla fall vila för jag är jättetrött.

      Radera
  7. Tack för smakbiten! Illustrationen påminner om de i Jan Lööfs böcker.

    SvaraRadera
  8. Virker som en fin barnebok :))
    Forferdelig med det som skjedde i Stockholm, håper du har en fin helg uansett.

    SvaraRadera
  9. Det verkar vara en söt liten bok.

    SvaraRadera
  10. Så nydelig pus :-)
    Det var et fint bilde på fremsiden av boken. Jeg ser at jeg fort kunne havnet i samme situasjon om jeg prøvde meg på tre-klatring :-) Ha en riktig fin palmesøndagskveld og en god påske!

    SvaraRadera
  11. Trevlig smakbit! Och söt godbit som ser ut att njuta! :)

    SvaraRadera
  12. Ulla-Bettan var ett kul hittepå-dubbelnamn, får man förmoda. Tack för smakbit och söt godbit som ögongodis! :)

    SvaraRadera