söndag 14 februari 2016

En smakebit på søndag

Då var det söndag igen och denna helg har jag varit så himla trött, ingen som har någon mirakelkur mot detta. Vi får köra en smakbit kanske man piggnar till, det är den norska Flykten från verkligheten som håller i trådarna.
Jag läser just nu Gryningsfeber bland annat och en liten smakebit därifrån.

Pappa anlände med båt till Sverige en regntung dag.
Kriget hade tagit slut för knappt tre veckor sedan.
Den kanske inte säger så mycket men vill man läsa mer, klicka här.
Ha en bra söndag

37 kommentarer :

  1. Jag är rädd för att mirakelkuren mot februari heter mars. Håll ut, våren är snart här :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är nog så Monika, får hålla ut.

      Radera
  2. Tack för fin liten smakbit! Med risk att upprepa mig: En bra kur mot trötthet är promenader ute i dagsljus (oavsett väder). :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ett jobb som gör att jag är ute mycket så, dagsljus får jag, och vi är ute i alla väder. Och en och annan promenad blir det.

      Radera
  3. Tack för smakbiten - läste även på förlagets sida. Baserat på verklighet och brev - låter verkligen lockande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde inte jag skulle tycka om den men det gör jag.

      Radera
  4. Den här stod jag och fingrade på i bokhandeln igår. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  5. februari är årets värsta månad. jag går alltid på knäna då. vartenda år. Monika har alldeles rätt. mirakelkuren heter mars. men tack för smakebiten! den boken vill jag läsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag börjar tro det, tack och lov har jag bett mig ledigt i nästa vecka men nu är kollegan sjuk så då vet man inte hur det blir.

      Radera
  6. Tack för smakbiten. Den här kom på mejlen, men jag är osäker på om det är min typ av bok. Men jag börjar bli mer nyfiken...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde inte heller den men det är en riktigt fin historia.

      Radera
  7. Jeg trykket på linken din og leste om boken. Det hørtes ut som en vakker bok som jeg kunne tenke meg å lese! Ha en fin søndag!

    SvaraRadera
  8. Ukjent bok for meg. Takk for smakebiten :)

    SvaraRadera
  9. Låter som en bok för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  10. Okänd bok för mig, men vilket snyggt omslag! Februari är alltid en trött månad, man får liksom bara härda ut.

    SvaraRadera
  11. Tack för smakbiten. En för mig okänd titel, men den måste jag kika närmare på.

    SvaraRadera
  12. Själv försöker jag kurera en förkylning med honungsvatten och ingefära. ´Kanske det funkar mot trötthet också?

    SvaraRadera
  13. Åh gillar omslaget och citatet! :)
    Hoppas din energi återvänder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja omslaget är fint. Tack det hoppas jag med.

      Radera
  14. Åja, det säger en hel del för att vara så kort. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  15. Ny bok för mig, intressant smakbit, tack för den!

    SvaraRadera
  16. Bara omslaget får mig att bli sugen på att läsa boken.

    SvaraRadera
  17. Så fin smakebit! Nå ble jeg nysgjerrig :)

    SvaraRadera