fredag 19 december 2014

Bokbloggsjerka 19-22 december

                                     
Ja då var det fredag och Bokbloggsjerka och denna veckas fråga hos Annika, är jag lite skyldig till. Som lyder :
Snart är det jul och lite välbehövlig vila. Hur ser julen ut? Vad ska ni läsa?

Jag sitter just nu på lärarrummet och har rast och första tanken när jag läser frågan är..

Sova, sova och sova.

Jag är grymt trött, men hoppas det rättar till sig. För det är lite kvar att göra, främst mat och bak.
Ikväll ska jag göra Grönkålspaj och på söndag kommer dottern hem. Då ska vi försöka fixa ihop ett pepparkakshus.
Det blir jag och barnen i jul som vanligt, vi brukar spela sällskapsspel och kanske se en film.
Vad gäller böcker har jag tänkt läsa färdig lite rec.ex men även denna.
Kanske kommer tomten med ett paket, kanske innehåller det böcker, (hoppas).
God Jul alla bokbloggare.

41 kommentarer :

  1. God jul! Sällskapsspel blir det nog för oss också då en av personerna smidigt nog får ett nytt spel av oss.

    SvaraRadera
  2. I år tänkte jag faktiskt, för första gången i hela mitt liv, göra radiokaka. När jag var liten hade vi alltid det till jul och jag minns det som obeskrivligt gott :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så kommer jag ihåg den med, måste testa någon gång

      Radera
  3. Både sällskapsspel och grönkålspaj låter trevligt!

    SvaraRadera
  4. Läckbergs bok är jag supersugen på- Skall låna den av mamma när hon läst ut den.

    SvaraRadera
  5. Kanske också borde läsa recex och det kanske jag gör också. Men jag tänker inte känna mig tvungen, i jul ska jag välja fritt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt läst en del, men givetvis i jul vill jag läsa det jag vill.

      Radera
  6. Sällskapsspel är så kul:). Så blir det nog hos oss också:).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har köpt ett nytt hoppas det är kul.

      Radera
  7. Passa på att vila och läs massor! Önskar dig en god jul.

    SvaraRadera
  8. många hårda paket och nätter med god sömn önskar jag dig under jul- och nyårshelgen!

    SvaraRadera
  9. Hoppas du får många hårda paket! :-)

    SvaraRadera
  10. Ha en riktigt fin och mysig jul!

    SvaraRadera
  11. Här finns också en hel hög med trötthet som behöver vilas bort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska bli så skönt att vila upp sig.

      Radera
  12. Hoppas du får en härlig jul och får möjlighet att ila ordentligt!

    SvaraRadera
  13. Låter som trevliga julplaner, hoppas tomten kommer med några trevliga böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja annars köper jag väl böckerna själv.

      Radera
  14. Det där med att sova är bra frestande :) Hoppas du får möjlighet att vila ordentligt och en mysig jul med många hårda klappar under granen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hoppas jag med, eller åtminstone någon julklapp.

      Radera
  15. Hämta nya krafter är viktigt. Ha en fin o avkopplande julhelg! :)

    SvaraRadera
  16. Ladda batterierna ordentligt nu under julen! Jag och kära sambon har också införskaffat lite nya sällskapspel, Deckarespelet och ett som heter Röda tråden! Jag hoppas du får en härlig jul med massa lugn och ro!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va kul det spelen har jag inte hört talas om

      Radera
    2. Jag hoppas de är bra nu med! Deckarspelet verkar riktigt roligt, både frågespel och mordgåtor att lösa verkar det som. Röda tråden handlar om jag förstått det rätt om att lyckas para ihop 10 saker som av någon anledning hör ihop! Klurigt hoppas jag att det blir, passar bra i soffan med julgodis och glögg på julafton!

      Radera
  17. Jag hoppas på att få hem några bokliga julklappar :) Mysigt att spela spel det brukar vi göra på nyår :)

    SvaraRadera
  18. Spännande med en massa rec.ex. Vem/vad recenserar du för?

    SvaraRadera
  19. Så mysigt att umgås och spela spel, blir så i vår familj med :)

    SvaraRadera
  20. Låter som att du kommer att få en fin jul. God jul och gott nytt år!

    SvaraRadera