söndag 28 juni 2020

En smakbit på søndag

Söndag och dags för en smakebit igen, bloggarna Flukten fra virkeligheten och Betraktninger turas om att hålla i det.
Jag lyssnar på en ljudbok som heter
Solsken och parmesan av Christoffer Holst
En liten smakebit från boken när Hilda städar hos en familj.
– Jag är Rasmus. Jag bor här.
– Men … familjen skulle spela golf?
– Ja, det gör de. Men jag är kvar. Jag spelar inte golf. Varför är du naken?
Hilda tittar förskräckt ner på sin kropp. Den är blek som en okokt kroppkaka och svetten rinner fortfarande.
Hon vill kräkas. Den nakna mannen måste tro att hon är galen.
– Men … du är också naken, får hon fram.
Hur ska detta sluta? 😱

20 kommentarer :

  1. Ja, jag tror att det är Christoffer Holst jag behöver. Han brukar vara ett säkert kort.

    SvaraRadera
  2. låter som en bok jag skulle kunna läsa, trevlig söndag.

    SvaraRadera
  3. Den här har jag läst, och tyckte den var bra - som Holst brukar vara :-)

    SvaraRadera
  4. "okokt kroppkaka" - usch! läser en bok av Holst som sommarföljetong i lokalbladet. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  5. Dette var en helt ukjent forfatter for meg, noe som regel betyr at boken ikke er oversatt. Den hørtes ut som en perfekt sommerbok og jeg kunne tenkt meg å lese den.
    Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är synd han inte är översatt men det kanske kommer.

      Radera
  6. Den där kan säkert vara rolig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  7. Låter som att den är lite rolig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  8. Ja, det där verkar ju originellt. Tack för smakbit.

    SvaraRadera
  9. Det låter som en typisk mardröm!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man skulle inte vilja bli ertappad så.

      Radera
  10. Tack för smakbiten! Måste ta och läsa något av Holst, är det här en bra bok att starta med?

    SvaraRadera