måndag 1 juni 2020

Erika Rockborn -Modermakt

Livet som familjefar visar sig vara svårare än vad Martin kunnat ana. Dotterns handikapp ger utmaningar och svärmodern härskar. Vardagspusslet är svårt att lägga och det blir inte lättare då hans fru vill något helt annat än han själv. När en tragedi drabbar familjen får svärmodern fritt spelrum och Martins liv kastas omkull. Modermakt ger en stark inblick i en mans perspektiv på moderskapet. Hämtat från Hoi förlag

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag fick både Livmodermakt och Modermakt samtidigt men av någon anledning dröjde jag att läsa denna, trots den är så bra. Sorry 🧠

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Bra layout, bra textstorlek och omslagen matchar varandra så snyggt.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst och bra språk.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej.

Vad gillade du med boken?


Jag gillar det mesta med boken och den känns väldigt trovärdig. 

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej, jag hoppade inte över något.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Jag gillar fortfarande Martin bäst, han verkar mer medmänsklig.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Det är beskrivningarna av personerna i boken som är så himla bra och hur de känner sig.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Inget jag kan komma på.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, det skulle jag verkligen.

Sammanfattning.


Martin har fått sina älskade barn, två döttrar och man tror att allt ska vara rosenrött och bra. Men som det är i "verkliga livet" går allt inte på räls, därför blir det så trovärdigt. Jag höll på att gå i taket angående förskolepersonalen agerande på Martin, hoppas verkligen inte jag väljer sida så. Erika skriver oerhört bra och man blir så oerhört engagerad att blodtrycker stiger. Sammanfattning: En välskriven bok som stundom får dig att bli tvärilsk på vissa personer i boken. Så om ni gillar relationsromaner tveka inte läs denna.

Vad ger du boken för betyg?



BETYG 5
Format Inbunden
Språk Svenska
Serie Makttrilogin (del 2)
Antal sidor 315
Utgivningsdatum 2019-09-21
Förlag Hoi Förlag AB
Dimensioner 210 x 135 x 25 mm
Vikt 475 g
SAB Hc
ISBN 9789176971987
Min bok är ett recensionsexemplar från författaren
Köp boken på Bokus, Adlibris eller Cdon

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar