måndag 8 juni 2020

Ewa Klingberg - Falska toner och söta vinbär

Sommaren står i full blom då Therese anländer till den anrika gården Brunstorp i Småland. Här ska hon bo några månader för att skriva klart sitt bokmanus om svensk historia. Men än så länge är dokumentet i datorn pinsamt tomt.

150 år tidigare bodde Agnes på samma plats. I hopp om att förbättra faderns vintillverkning söker hon sig till det närbelägna Gustavshill som är känt för sina goda viner och rika vinbärsskördar. Jakten på det perfekta receptet blir snart början på ett helt nytt liv.

Den femte fristående delen i charmiga Huskvarnasviten handlar om modet att lyssna till sitt hjärta och gå sin egen väg. Hämtat från Historiska media

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag har läst de andra i serien och har verkligen gillat det. Det är en historisk feelgood.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Fint omslag och med en gullig katt också. 🐈

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst med bra driv.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej, det var inget.

Vad gillade du med boken?


Jag tycker om hela serien den är så mysig.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Jag hoppade inte över något.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Jag fastnade mycket för Agens och dåtidshistorien.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Fina beskrivningar om det mesta.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Ingen aning

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Jag vill gärna läsa mer böcker av Ewa.

Sammanfattning.


Det finns en dåtid och en nutids historia precis som det brukar i Ewas böcker. Jag fastnade mycket för dåtids historien om Agnes och vintillverkningen. En välskriven och fängslande bok som du inte får missa.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 4
Format Inbunden
Språk Svenska
Serie Huskvarnasviten
Antal sidor 344
Utgivningsdatum 2021-06-23
Förlag Historiska Media
Dimensioner 198 x 137 x 21 mm
Vikt 460 g
SAB Hc
ISBN 9789177894155
Min bok är ett recensionsexemplar från Historiska media 🧡💛🧡

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar