torsdag 6 augusti 2020

Emily Henry - Strandläsning

Sommarens mest hyllade feelgoodroman i USA och England! Nu äntligen på svenska!
En romanceförfattare som inte längre tror på kärleken och en litterär författare som tappat inspirationen antar en utmaning som kan komma att förändra allt de tidigare trott om lyckliga slut.

Augustus Everett är en hyllad romanförfattare. January Andrews skriver bästsäljande romanceböcker. De är varandras raka motsatser.

Faktum är att det enda de har gemensamt är att de bor grannar, i varsitt strandhus, och har drabbats av skrivkramp. Det vill säga tills de en kväll antar en utmaning: Augustus ska tillbringa sommaren med att skriva något romantiskt och January ska skriva nästa stora amerikanska roman. Hon ska lära honom allt hon kan om romantiska komedier och han ska låta henne intervjua överlevare från en sekt. Inga problem. Båda kommer att skriva klart sina böcker och ingen kommer att bli förälskad. Inte alls. Hämtat från Bokus


Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag beställde en Lavender-lit box som innehåll boken plus lite annat smått och gott. Sofia på Lavender-lit prisade boken och många i USA har tycker den är bra.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Omslaget är jättegulligt, och textstorleken perfekt.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Språket kändes lite korthugget på något vis eftersom det nästan bara var dialoger i boken.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej, inte egentligen.

Vad gillade du med boken?


Jag var så förväntansfull att när väl boxen kom började jag läsa direkt, men efter 100 sidor var jag som ett frågetecken. Är detta en feelgoodbok?? Rena sömnpillret ju.😴😴

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Det var en hel del som var mindre bra enligt mig och för att vara en feelgood så var det inte ett dugg charmig.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Augustus Everett och January Andrews, var huvudkaraktärerna och nästan uteslutande handlade boken om dem.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Det var inget jag fastnade för eller kommer ihåg.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte

Vad kunde gjort boken bättre?


Lite mer charm och humor.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Nej.

Sammanfattning.


Jag hade stora förväntningar på denna bok eftersom jag börjat gilla både romance och feelgood böcker väldigt mycket. Men tyvärr blev det platt fall det var riktigt tråkig emellanåt och så visste man slutet innan man börjat läsa. Den saknade charm och humor som jag tycker om i feelgoodböcker. Jag kanske har helt fel ålder för denna bok då jag är lite äldre än 25.

Vad ger du boken för betyg?



BETYG 2
Format Inbunden
Språk Svenska
Utgivningsdatum 2020-07-20
Förlag Lavender Lit
Översättare Anna Thuresson
Dimensioner 196 x 140 x 32 mm
Vikt 514 g
SAB Hce
ISBN 9789187879791
Min bok var en box från Lavender-lit
Köp boken på Bokus, Adlibris eller Cdon

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar