torsdag 6 augusti 2020

Helgfrågan v. 32

Nu är sommaredition av Helgfrågan över och  nu till en sak jag grunnat på ett tag.
På Bokus kan man lägga in sin "recension" på sidan om man är inloggad.
Jag borde lägga in mitt tycke om böcker oftare men det blir sällan av.
Det finns i alla fall några stycken som jag lagt in.
Det jag finner är konstigt är när jag ibland får förfrågan från författare om att läsa en bok, så går man in på Bokus och kollar på recensionerna och då finns det kanske två stycken med högsta betyg. Men den personen som lagt in den recensionen har bara lagt in denna enda  recension och ingen annan. (jag hoppas ni förstår vad jag menar)

Vad tror ni det beror på?

Bonusfråga: Lägger ni omdömen på Bokus?
You are invited to the Inlinkz link party!
Click here to enter

13 kommentarer :

  1. Välkommen åter! Hoppas du haft sköna lediga dagar. Jag trodde sommarversionen skulle fortsätta ett tag till, så när det visade sig att den nya frågan inte riktigt gällde mig tog jag mig friheten att köra en till "Vad läser du nu"-stump. Återkommer nästa vecka och ska då försöka hålla mig till ämnet!!!

    SvaraRadera
  2. Precis som Klimakteriehäxan var jag helt säker på att sommarversionen fortsatte och har förberett inlägget för detta. Dagens egentliga fråga har jag inget bra svar på :)

    SvaraRadera
  3. Var samma för mig som Klimakteriehäxan och Robert; hade förberett sommaredition inlägg - var helt säker på att det skulle bli det även denna vecka. Har tyvärr inget bra svar på den fråga som du ställer idag. Nu vet jag till nästa vecka, ska försöka skärpa till mig till dess fast jag har semester och är på sommarhumör ;)

    SvaraRadera
  4. det ena utesluter inte det andra om du frågar mig...

    SvaraRadera
  5. Har inte alls funderat kring den frågeställningen förut. Loggar inte ens in på bokus längre, då jag inte köper böcker ö.h.t.

    SvaraRadera