söndag 23 augusti 2020

En smakebit på søndag

Söndag och jag ska försöka kurera mig från halsont och hosta. Dagens smakebitar kommer från Betraktningar.
Jag har precis börjat på denna ljudbok så smakebiten kommer ifrån början av boken.
Alla lyckliga familjer liknar varandra 

av Anna Holmström Degerman
📚📚📚
Åke!” Annie sjunker ner på knä bredvid den gamle mannen. Med den ena handen famlar hon efter sin mobiltelefon, medan den andra försöker hitta en puls. ”Åke! Hur är det med dig?”
Han svarar inte men hon ser att han andas. Ansiktet är vitt som krita men han har puls, det känner hon. Det tickar försiktigt under den tunna huden.
Ha en skön söndag
😀😁

24 kommentarer :

  1. Vet ju inte om de här hör till de där lyckliga familjerna, men särskilt glatt och lyckligt verkar det inte vara... Kände inte till den här boken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte samma tanke, började inte bra.

      Radera
  2. Leo Tolstoj sa tydligen så, nyfiken på boken, ha en bra söndag.

    SvaraRadera
  3. Krya på dig!
    Titeln låter trevlig men början var ju inte det

    SvaraRadera
  4. Nu blir jag ju lite nyfiken på hur det ska gå med Åke. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbiten! Den här boken/författaren kände jag inte till. Krya på dig!

    SvaraRadera
  6. okänd bok och okänd författare för mig. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  7. En nyhet för mig! Tack för tipset!

    SvaraRadera
  8. Helt okänd bok för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Krya på dig! Och tack för smakbit :-)

    SvaraRadera
  10. Tack för smakbiten. Jag är nyfiken på denna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man blir ofta det när man surfar runt på söndagar.

      Radera
  11. Känner inte till den boken. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  12. Känner igen titeln på boken, men har inte läst den. Tack för smakbiten! Krya på dig!

    SvaraRadera
  13. Takk for smakebiten! Lytter til lydbok jeg også. Northanger Abbey av Austen. Men kommer ingen vei, holdt på lenge med den. Det er deilig å lytte til lydbok når en er syk også. God bedring og takk for smakebit!

    SvaraRadera