måndag 1 oktober 2018

Bokmässan 2018

På fredagskvällen när jag kom hem efter ha tankat bilen, hände det som inte får hända, den läckte bensin. Jag drog alla ramsor ni kan tänka er. 
Jag skulle åkt till Falköping sedan skulle vi åkt vidare till Göteborg.
Istället fick jag skjuts till Jönköping av andra svärsonen och därifrån tåg till Göteborg.
I Falköping hoppade sedan dottern, sonen och svärsonen på, betydligt senare än vi tänkt.
Fina kläder hade de här figurerna, såg inte att man kunde köpa dem på mässan.
Det var extremt mycket folk och en del kunde inte säga förlåt om de knuffade till en.
Vi var uppe med men förr hade det varit mycket mat och sådant, men tydligen inte i år.
Efter ett tag blev vi trötta på allt knuffande så vi gick vidare till Liseberg.
Vi hade beställt bord på The Green room klockan 17.00
Ett mysigt ställe med vegetarisk mat. Efter mat och spårvagnstur till stationen åkte vi vidare till Falköping, där vi trötta slängde oss i soffan och tittade på film.
Nästa dag var det dags för hemfärd för min del, tågresa till Jönköping.
Och sedan vidare med buss, billigt blev det inte.
Vi vann lite godis på Liseberg.
Vi delade upp godiset så alla fick lite, men det blev rätt mycket ändå. Bokinköpet var nog det minsta jag köpt på en Bokmässa. Men det var extremt svårt att komma intill och kolla och Bookmark och Bokförlaget Polaris och några till hittade jag inte ens.

2 kommentarer :

  1. åj, trasig bensinfilter är allvarliga saker... det är inte lätt att hitta allt en vill se, ibland sitter jag kvällen före med karta, men Bokmässan är väldigt stor... jag äter gärna vegetarisk mat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då ska du nog besöka The Green room så himla gott.

      Radera