måndag 22 oktober 2018

Katherine Center - Ett litet steg i taget

Margaret Jacobson har en ljus framtid, med en framgångsrik pojkvän och en lovande karriär. Till den dagen då en olycka under vad som borde vara den lyckligaste dagen i hennes liv sätter käppar i hjulet för allt. 

Margaret vaknar upp på sjukhus och får veta att hon kanske aldrig kommer att kunna gå igen. Från sin sjukhussäng försöker Margaret återvända till livet, samtidigt som hon måste lappa ihop sin splittrade familj, komma över sitt ex och hantera sina känslor för sin tystlåtne, men charmige, skotske läkare. 

Ett litet steg i taget är en gripande och förvånansvärt rolig berättelse om att hitta tillbaka till sig själv när allt har förändrats. Den amerikanska författaren Katherine Center har tidigare gett ut fem böcker, som alla har bemötts med mycket fin kritik. Det här är hennes första bok på svenska. Hämtat från Bokus

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag valde den helt på måfå behövde någon bok innan läggdags.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Omslaget är helt ljuvligt. Uppläsare är Anja Lundqvist

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättlyssnat med en bra uppläsare.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej

Vad gillade du med boken?


Jag tyckte riktigt mycket om denna, visst var den förutsägbar men det gjorde absolut inget. Jag gillade verkligen Margaret och avskydde hennes fisiga pojkvän. Boken är väldigt underhållande och innehöll både glädje och en och annan tår, ja hos mig med. Fick tankarna lite kring filmen En officer och gentleman.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Absolut inte

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?

Margaret var huvudpersonen och henne var det ganska lätt att tycka om.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Bra beskrivningar, speciellt slutet det kunde jag se i detalj framför mig.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte
Vad kunde gjort boken bättre?

Nej det vet jag inte.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, absolut
Sammanfattning.

En underbar bok, en modern kärlekssaga utan att vara för smetig. Missa inte denna.

Vad ger du boken för betyg?




BETYG 5
Format Ljudbok
Filformat Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (218.4 MB)
Språk Svenska
Inläsare Anja Lundqvist
Utgivningsdatum 2018-09-27
Förlag Printz Publishing
ISBN 9789177711117

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar