onsdag 27 februari 2019

Marlene Gustawson - Gröna juicer & smoothies : turboladda kroppen med rå energi!

Turboladda kroppen naturligt med rå energi! 

Den här boken är en bibel för hur du maxar din hälsa med hemmagjorda juicer och smoothies. 

Boken innehåller cirka 100 recept på nyttiga juicer och smoothies, men det är också en gedigen kunskapskälla om olika näringsämnen. Här listas även sockerinnehåll för olika frukter så att man lär sig vilka frukter man ska vara mer försiktig med när man blandar juice efter eget recept. Utöver detta får man också grundliga genomgångar av t.ex. detoxkurer och fasta. Boken innehåller även kaloriberäknade recept för de som följer 5:2-dieten. 

Att göra juice och smoothies är ett oslagbart sätt att få i sig stora mängder grönt. Att knapra i sig en påse morötter kan vara mödosamt, men att dricka dem går betydligt snabbare. Dessutom, när frukt och grönsaker finfördelas kan kroppen snabbare och lättare tillgodogöra sig näringsämnena. Marlene Gustawson är kostrådgivare och näringsterapeut med många års juicande bakom sig. Hämtat från Bokus

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag fick en mixer i födelsepresent och då kan det vara bra med lite nyttiga recept så jag kollade på bokrean. Så kom jag på att jag många gånger köpt "kokböcker" och sådant och inte varit nöjd med dem. Då kollade jag om den fanns som e-bok på bibblan, och det gjorde den.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Det var väldigt läckra bilder på dryckerna, man blir sugen.

Vad gillade du med boken?

Jag fick en mixer i present och då tyckte jag så klart det var tråkigt att halva boken var recept för råsaftcentrifug. Det framgår inte ens på framsidan att du måste både ha mixer och råsaftcentrifug för att göra drinkarna. Dessutom är det proteinpulver, vetegräs och macapulver och ska allt detta köpas in blir det en kostsam historia.

Vad kunde gjort boken bättre?

Recept med bara frukt och grönsaker.


Sammanfattning.

Jättesynd att det inte framgår vad man behöver för att göra dessa drinkar. Både mixer och råsaftcentrifug plus massa olika pulver. Så för min del blev det inte många recept jag kunde använda. Jag är glad jag inte köpte den.

Vad ger du boken för betyg?

BETYG 2
Format Inbunden
Språk Svenska
Antal sidor 189
Utgivningsdatum 2014-03-14
Upplaga 1
Förlag Tukan Förlag
Medarbetare Strataki, Athina (foto)
Dimensioner 247 x 196 x 16 mm
Vikt 772 g
SAB Qcabc
ISBN 9789174018776
Köp boken på Bokus, Adlibris eller Cdon

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar