lördag 1 juni 2019

Jessica Cederberg Woodmar - 50 myter om hållbarhet

I 50 myter om hållbarhet guidar en av Sveriges mesta hållbarhetsexperter, Jessica Cederberg Wodmar, oss genom komplexa frågor och den senaste forskningen samtidigt som hon slår hål på myter om hållbarhet. Personligt, utan pekpinnar och med stor optimism visar hon vad som är betydelsefullt och vad som inte är det. Och hur hållbarhetstänkandet kan genomsyra alla delar av livet. Boken ger läsaren verktyg för att leva hållbart på ett enkelt och smart sätt. För som Jessica skriver, hållbarhet handlar verkligen inte om att gå runt och ha ångest. Hon vill i stället hjälpa människor att förstå och navigera i hållbarhetsbegreppen och känna stolthet över den hållbarhet just du bidrar med! Hämtat från Bokus

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag fick ett erbjudande via mejl om att få ett recensionsexemplar.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Jag tycker mycket om layouten och boken är behändig att hålla i.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst är den inte för här måste man tänka efter.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej, det tror jag inte.

Vad gillade du med boken?


Jag tycker den är upplysande och man kan nog ha den som ett litet "uppslagsverk"

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej, jag läste den från pärm till pärm men i omgångar.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Jag tror inte hon skrivit så mycket mer.

Sammanfattning.


Den är väldigt upplysande och man kan som sagt använda den som ett slags "uppslagsverk".  det ger en hel del tips som kanske verka barnsliga men ändå, t.ex. spara överblivet kaffe och drick kallt. Ballonger på barnkalas är ett stort nej, är en stor kvävningsrisk. Samt massa andra tips.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 3
Format Inbunden
Språk Svenska
Antal sidor 344
Utgivningsdatum 2018-11-27
Förlag Lava Förlag
Medarbetare Ohlén, Fredrik (form)
Dimensioner 199 x 162 x 38 mm
Vikt 758 g
SAB Uh
ISBN 9789188799135
Min bok är ett recensionsexemplar från Lava förlag. 🧡💛🧡

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar