tisdag 17 maj 2022

Tisdagstrion. Vecka 20: Böcker med parallella berättelser/flera tidsplan

Då var det tisdag och med det trio hos Ugglan & Boken
Här har Ewa börjar på en ny serie som heter Värnamord och det är nutid och 1960-talet.
Niklas pappa är död, han var journalist och när han rensar sin pappas skrivbord ser han en artikel om en hästhandlare som gör honom nyfiken. Läs den.
En av de bästa deckare jag läst är denna. Metta Fock – den enda kvinnliga fången på Carlstens Fästning. Året 1806 och i nutid begås två mord som Karin Adler får i uppdrag att lösa. Så himla bra.
Många av Läckbergs deckare har en dåtid och en nutid, så även här. Kommer ihåg den som extra bra.

25 kommentarer :

  1. De två sista har jag läst. Den första vill jag gärna läsa 🙂

    SvaraRadera
  2. gillar Rosman, hon är duktig på parallella historier.

    SvaraRadera
  3. Inte läst och är nog inte jättesugen heller ...

    SvaraRadera
  4. Änglamakerskan har jag för mig att jag har läst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst alla Läckberg i Fjällbacka serien

      Radera
  5. Eva klingbergs bok skulle jag vilja läsa. Tack för tips.

    SvaraRadera
  6. Läst alla tre serierna. Av Läckbergs alla som kommit hittills, av Klingberg de två som kommit hittills och av Rosman de två första i serien.

    SvaraRadera
  7. Mösstanten här. Mercurium blir jag nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är så bra med historien om kvinnan som fängslades där.

      Radera
  8. Har läst alla tre författarna, men tror bara det är den sista boken jag läst

    SvaraRadera
  9. Jag har börjat på Rosmans serie om Karin Adler, men så här långt har jag inte kommit. Det kanske är dags att fortsätta med hennes böcker. Tycker de är perfekta att läsa på sommaren.

    SvaraRadera
  10. Läckbergs bok har jag läst men inte de andra.

    SvaraRadera
  11. Jag har inte läst något av Ann Rosman, men nu blir jag verkligen nyfiken på den här boken.

    SvaraRadera
  12. Jag läste en annan bok av Ann Rosman, och jag gillade den- den lämnade kvar i minnet till skillnad från många andra böcker. Så Mercurium skulle säkert vara något för mig.

    SvaraRadera
  13. har inte läst någon av dina. men jag har läst annat av Ewa Klingberg

    SvaraRadera
  14. Ann Rosmans bok verkar intressant!

    SvaraRadera
  15. Ewa Klingberg är populär denna vecka. Tror det är tredje boken jag ser av henne, men ingen av er har valt samma :)

    SvaraRadera
  16. Det där är en av de två böcker jag läst av Läckberg. Och nr 1 o 2 är jag nyfiken på.

    SvaraRadera