söndag 3 december 2023

Sarah Morgan - Insnöade till jul

Lucy Clark kommer göra allt hon kan för att inte bli av med jobbet lagom till jul. Även om det innebär att personligen leverera ett vackert inslaget marknadsföringspaket till Ross Millers föräldrahem i Skottland. Väl på plats är förvirringen total – hans familj tror att hon är Ross flickvän och Ross spelar av någon anledning med i missförståndet. Dessutom gör en snöstorm att Lucy inte kan ta sig tillbaka till London. Motvilligt dras hon in i gemenskapen och lockas av tanken på ett riktigt julfirande, en familj … och kärlek! Men flera i familjen bär på hemligheter som måste upp till ytan om det ska kunna bli en magisk jul. Hämtat från Harper Collins Nordic

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag såg den på HarperCollins hemsida och tänkte det var en perfekt julbok, feelgood med mycket kärlek.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Omslaget är väldigt fint och lockande. Det bara gnistrar jul om det.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej, det var det inte.

Vad gillade du med boken?


Det var precis som jag tänkt en perfekt julbok med mycket kärlek.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej, jag hoppade inte över något.


Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Lucy var huvudkaraktären och Ross den charmerande killen.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Helt okej beskrivningar av personer och miljö.

Vad var annorlunda med denna boken?


Inget jag kan komma på.

Vad kunde gjort boken bättre?


Ingen aning.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Jag tycker Sarah Morgan skriver bra feelgood så det kan jag mycket väl tänka mig.

Sammanfattning.


Lite småförvirrande med alla personer i början av boken, men när man väl rett ut det så flyter allt bra. Om du vill ha en mysig feelgood med julkänsla så är detta verkligen boken för dig. Snö, kärlek och lite förvirring gör detta till en väldigt underhållande bok.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 4
Format Inbunden
Språk Svenska
Antal sidor 382
Utgivningsdatum 2023-10-12
Upplaga 1
Förlag HarperCollins Nordic
Översättare Maria Fredriksson
Originaltitel Snowed in for Christmas
Medarbetare Henriksson/ Pixelpiraya, Anna (form)
Dimensioner 220 x 145 x 30 mm
Vikt 453 g
SAB Hcee.01
ISBN 9789150976410
Min bok är ett recensionsexemplar från HarperCollins Nordic 💛🧡💛

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar