torsdag 21 juni 2012

Sommar läslista juni-augusti

Böcker
1,Stefan Eirnhorn - Änglarnas svar
2.Christopher Reich - Röd täckmantel (nr 2 kommer i bokcirkeln i höst)
3.Mats Strandberg och Sara Bergman Elfgren - Cirkeln (alla säger ju den är så bra)
4.Lucy Ann Holmes - Femtio sätt att träffa den rätte (Denna vann jag på motionslotteri)
5.Justin Cronin - Flickan från ingenstans (Tegelsten, men hört en del som förmodligen älskar den)
6.Roger Rosenblatt - Att rosta bröd ( Fått i julklapp av barnen)
7.Markus Zusak - Boktjuven (Även denna en julklapp som inte blivit läst, fy skäms)
8.Jonathan Tropper - Konsten att tala med en änkling (nyköpt pocket jag blev så sugen på)
9.Doris Lessing - Det femte barnet (Dottern har läst den men inte jag)
10.Phillipe Grimbert - Hemligheten (Julklapp från barnen som ska läsas)
11.Ingrid Betancourt - Även tystnaden har ett slut (Köpt på bokrean i år och varit väldig sugen på att läsa,,men nu så)
12.Fredrik Paulun - 50 genvägar till fettförbränning ( har typ 30 sidor kvar eller 
något)
                                  Bibloteksreservationer
                             (kan komma eller inte)
1.Monica Ali - Den okända historien
2.Thomas Enger - Skendöd
3.Elly Griffiths - Känslan av död
4.Åsa Moberg - Väninnorna och jag

                      Ljudböcker
1.Viveca Sten - I stundens hetta (denna har man ju längtat efter)
2.Mats Alhstedt - Dödsängeln (aldrig läst något innan)
3.Hilary Jordan - Mississipi (sägs vara superbra)
4.Anders Johansson och Daniel Webb - Livvakten vägen till monarken (ja är det lite som boken om kungen, måste jag ju läsa den,,nyfiken)
5.Arnaldur Indriadson - Glasbruket (flera gånger tänkt att jag ska testa men aldrig blivit av)
6.Dag Örhlund - Till minne av Charlie K (gillar Örhlunds böcker)
7.Katerina Janouch - Systerskap (läste ettan och måste veta hur gick det sedan)
8.Louise Penny - Mörkt motiv (också en bokblogg som sagt den ska vara bra)
9.Chris Cleave - Little Bee (har hört att en del tycker den inte är bra och en del lovordar den, vem har rätt?)
10.Jussi Adler Ohlsen - Journal 64 (längtar till 28 augusti)

                                   E-böcker

1.Håkan Nesser -Kära Agnes

2. Katerina Janouch - Hittebarnet

 
Ja vad tror ni,,blir jag sysslolös,,tyvärr lär jag inte hinna alla böcker till sista augusti, men då får jag ge mig själv lite mer tid..Man ska sikta mot stjärnorna och nå trädtopparna,,eller hur?

2 kommentarer :

  1. Flickan från ingenstans ska jag också läsa i sommar. Tegelstenar är perfekta på sommaren :)

    SvaraRadera
  2. Det ska bli spännande att se vad du tycker
    Mia

    SvaraRadera