lördag 23 juni 2012

Utan nubbe men med fire

Vi åt lite midsommarlunch i all enkelhet, och ja,inne för det började se lite lurigt ut på himlen, Nypotatis förstås och någon lite sillbit, själv har jag svårt för att äta mat fortfarande smörgås går dock bra. Lite räkor hade jag köpt till sonen som älskar det.
Medans sonen diskade vilade jag lite, stå att laga i mat i några timmar blev jag lite matt av.
Efter en stund blev det jordgubbar,glass och grädde, riktigt mumsigt och nyttiga är bären.
Så tittade jag och dottern på en film, Zodiac hette den,,lite halvläskig sak i alla fall i början.Handlade om några som försökte klura ut vem mördaren var till ett antal bestialiska mord. Ganska bra faktiskt och Robert Downey JR gjorde den inte mindre sevärd.
Jag hade tänt lite ljus så vi hade det extra mysigt, vilket fint sken. Efter filmen tittade jag på Arne Dahls deckare, faktiskt rätt underhållande. Rätt som det var började ena ljuset flamma och stora lågor kom upp. Jag försökte blåsa men det gick inte, till slut hämta jag ett grytlock och kvävde elden. Ljuslyktan sprack i två delar.
Men är det inte underligt, det var ett värmeljus.
God fortsättning på midsommar, här äter vi rester idag.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar