torsdag 7 juni 2018

Hett i hyllan #53

Torsdag och dags för Hett i hyllan, Bokföring enligt Monika håller i trådarna.
Jag hittade denna bok från 2012, ser ju trevlig ut.
Handling:
När Elspeth Noblin dör av cancer skänker hon alla sina tillhörigheter och sin vackra lägenhet till sina systerdöttrar, enäggstvillingarna Julia och Valentina. Mycket snart får de kontakt med de besynnerliga grannarna i det gamla huset - från den trevlige korsordsskaparen med tvångssyndrom som bor ovanför dem till mosterns mystiske älskare som lever i våningen under. Men den som påverkar tvillingarna mest är deras döda moster. Hon tycks varken vilja lämna lägenheten eller flickornas liv i fred…
Låter inte helt fel.

11 kommentarer :

  1. helt obekant titel för mig:
    https://hannelesbibliotek.blogspot.com/2018/06/stendhal-hett-40.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där ser man, men det finna otroligt många böcker.

      Radera
  2. Känner ju igen författaren, men har inte läst något av henne.

    SvaraRadera
  3. Den där var helt obekant, och låter faktiskt inte som något för mig ;-)

    SvaraRadera
  4. Åh, den där boken har jag varit nyfiken på länge.

    SvaraRadera
  5. Skrev inte hon Tidsresenärens hustru också? Den står rätt oläst hos mig :).

    SvaraRadera
  6. Det där är en bra bok, så den rekommenderar jag att du ska läasa.

    SvaraRadera