tisdag 12 juni 2018

Vecka 24: Bokomslag – blommigt

Svinhugg av Marianne Cedervall, jättebra serie förresten. Fast jag lyssnade på den, älskade dialekten.
Pia F Davidsson ändrade förlag och blommade till omslaget på boken.
Nästan alla Camillas böcker har blommor på sina omslag, så är serien rasande bra med.
Denna bok av Annika handlar t.om om att odla.
Rosornas arv läste jag när vi hade en bokklubb, men hann aldrig läsa klart den innan det var byte. Så jag skaffade mig boken.
En som gillar blommor på omslagen, ja i alla fall den svenska utgåvan är;
Ha en skön tisdag och glöm ej titta in hos Johannas deckarhörna för mer förslag.

12 kommentarer :

  1. Fina blommiga omslag! Tack för tips!

    SvaraRadera
  2. Du har sex fina blommiga omslag! Mycket sommar där.

    SvaraRadera
  3. Fina omslag, Pilcher tycker jag mycket om.

    SvaraRadera
  4. Blommor och mord känns lite rysligt. Jag tänker på Davidsons bok. Men det är effektfullt!

    SvaraRadera
  5. Fina omslag, särskilt Gröna fingrar sökes, det är helt underbart fint och innehållet var helt i min smak det också. Av de övriga har jag inte läst någon, så tack för tips!

    SvaraRadera
  6. Vackra omslag. Två av dem är med även i min lista.

    SvaraRadera
  7. På Pilchers böcker blommar det väl ofta? Vackert, gillar också Cederwalls vallmoåker.

    SvaraRadera
  8. Jättefina blommiga omslag. Den första har även jag på min lista.

    SvaraRadera
  9. Har läst två av fem. Tack för tips om de andra!

    SvaraRadera
  10. Svinhugg har jag oläst i hyllan, den har stått i många år nu...

    SvaraRadera
  11. har inte läst en enda bok i den här blommiga listan!

    SvaraRadera
  12. Ja just det, ljudböcker vore ju ett sätt att fortsätta serien om Mirjam och Hervor.

    SvaraRadera