tisdag 26 juni 2018

Veckans topplista Vecka 26: Böcker som utspelar sig på sommaren

Då var det Topplistan hos Johannas deckarhörna för sista gången innan semestern.
Gud va skönt det ska bli med semester, nästan så jag inte orkar jobba en dag till.
Denna serien gillade jag riktigt mycket, de andra hon skrivit efter har inte kommit upp i samma klass.
Luffa måste man göra på sommaren annars blir det för kallt, så himla bra bok.
Underbara bilder av Ellen Ekman och en påhittig mamma.
Solviken är en trevlig bok som utspelar sig på sommaren.
Den roliga boken Sunes sommar.
Det var mina förslag och när denna dag är slut är det tre dagar kvar.

28 kommentarer :

  1. tack för trevliga somriga tips! Colgan blir det, köar på biblioteket, Sune har jag sett på tv, alla...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sune vill barnen på fritids gärna titta på

      Radera
  2. Sommar i bageriet läste jag ju precis och den var bra. Mysig och somrig! Längtar också efter semester men än är det långt kvar.

    SvaraRadera
  3. Tack för sommartips! Sunes sommar har jag sett på bio. Och naturligtvis inte läst någon. :)

    SvaraRadera
  4. Tack för härliga tips. Jag har läst nästan alla, och vill hemskt gärna läsa Hemma hela sommaren.

    SvaraRadera
  5. Sommar i det lilla bageriet och en sommar på luffen finns på min lista också. Tack för tips om de andra!

    SvaraRadera
  6. Vi har Sunes sommar gemensamt, kul! Osäker på om jag vill läsa fler Colgan. Fast det var ju väldans lättsmält...

    SvaraRadera
  7. Tack för de somriga boktipsen!

    SvaraRadera
  8. Ja, Sunes sommar är en härlig sommarklassiker.

    SvaraRadera
  9. Ser ut som fem riktigt somriga böcker. :)

    SvaraRadera
  10. Sommar i det lilla bageriet på strandpromenaden ska jag läsa snart, i juli är det tänkt :)

    SvaraRadera
  11. En sommar på luffen tog jag med i min lista också.

    SvaraRadera
  12. Tack för tipsen. Solviken och Jenny Colgans bok står och väntar i bokhyllan.

    SvaraRadera
  13. Har bara läst Sunes sommar på din lista och sett filmen en massa gånger. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  14. Undrar om En sommar på luffen inte står oläst i hyllan här hemma...

    SvaraRadera