måndag 13 augusti 2018

Tematrio - Lila

Lyrans Noblesser har startat upp Tematrio efter semesteruppehållet. Hon går ut hårt med en färg, så här skriver hon;
Dags att återuppta Tematrion efter sommarlovet. Denna vecka är temat lila. Ni kan välja att tolka det bokstavligt genom att välja böcker med lila omslag eller ordet lila i titeln, eller så kan ni göra mer långsökta associationer. Bara ni förklarar hur ni tänkte. Berätta således om tre bra böcker på temat LILA!
Det får bli lila böcker för något annat kommer jag inte på. Lila är inte min favoritfärg, har inte ett klädesplagg i lila.

18 kommentarer :

  1. Jag gillar iofs lila men har ingen koll på nån av dina tre böcker!

    SvaraRadera
  2. har inte läst dina lila böcker

    SvaraRadera
  3. Lila är min favoritfärg. Har bara läst Tusenskönor.

    SvaraRadera
  4. Har inte heller kläder i lila, men min balklänning när jag tog studenten (för länge sen) var faktiskt lila. Gillar dina lila omslag!

    SvaraRadera
  5. Jag har läst Davidsstjärnor av Kristina Ohlsson. Liknande tema på omslaget. Nu blir jag sugen på att läsa Tusenskönor, för jag gillade Davidsstjärnor.

    SvaraRadera
  6. Fina lila böcker. Har inte läst någon av dem.

    SvaraRadera
  7. Inte läst någon av dessa fint lila böcker. Snygg färg, används för lite. ;)

    SvaraRadera