onsdag 15 augusti 2018

TIO SNABBA AUGUSTIFRÅGOR

Nu börjar augustimörkret sänka sig om kvällarna och det har blivit lite svalare i luften. Än kan det nog bli fina sommardagar, men jag längtar efter hösten – min favoritårstid. Därför har jag gjort en liten snabbenkät med tio frågor som passar just nu, självklart med visst fokus på säsongens boksläpp. Om du vill göra den, markera vilket svar du väljer och berätta varför i egen blogg!

Nya höstböcker eller hyllvärmare?

Nya höstböcker tack

Kräftor eller surströmming?

Måste jag välja något?

Läsplatta eller fysisk bok?

Fysisk bok eller ljudbok

Svenska författare eller utländska?

Svenskt

Bullet journal eller vanlig kalender?

Vanlig kalender

Crimetime Göteborg eller bara Bokmässan?

Que???

I soffan: Netflix eller vanlig TV?

Netflix, ser just nu Superhjälteserier. Kan rekommendera Daredevil..


Deckare eller feelgood?

Lite av varje tack

Äppelkaka eller blåbärspaj?

Äppelkaka

Nytt från bokaktuella Stephen King eller Bengt Ohlsson?

King så klart

12 kommentarer :

  1. jag tycker det finns massa bra filmer och serier i svt (svtPlay).

    SvaraRadera
    Svar
    1. The Frankenstein chronicles, Poldark, barnmorskornai East End, Tyst vittne, Luther, Midsomer, Engelska Antikrundan... minst en bra film per dag, mer orkar jag nästan inte titta :)

      Radera
  2. Jag håller på att "lära mig" läsa på platta men ack, det är inte samma sak som att ha en bok i händerna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har svårt för plattan, ljudböcker går bra

      Radera
  3. Jag försöker lära mig att gilla läsplatta, men det blir ju aldrig samma sak som pappersböcker.

    SvaraRadera
  4. Plattan surfar och bloggar jag med och läser vissa saker men inte böcker. Pappersböcker och ljudböcker är favoriten.

    SvaraRadera
  5. Denna ska jag fylla i strax med! Så kul!

    SvaraRadera
  6. Hade Netflix ett tag men vi tittar så lite på tv att vi insåg att vi inte behövde den, har tillräckligt med kanaler ändå.

    SvaraRadera