tisdag 26 november 2019

Tisdagstrion - Vecka 48: frestelser

Tisdagstrion som Ugglan&Boken håller i och temat är frestelser.🤯🤯
📚📚
Jag är oerhört frestad att åka till dessa platser;
Nej, jag har aldrig varit i London. Skulle gärna vilja dit i jultid för det ska vara något makalöst. Men om jag inte vinner på Lotto så,,
Denna läser jag just nu och visst vore det trevligt att åka till Tokyo, äta lite ramen.
Men tills dess får jag väl testa om jag kan göra egen ramen.
Vad sägs om Barcelona, det vore väl himla trevligt.
Jag får väl drömma mig bort i böckernas värld.

13 kommentarer :

  1. Flanagans har jag ett signerat ex av som ligger i läshögen.

    SvaraRadera
  2. London vill jag också åka till :)

    SvaraRadera
  3. Tokyo är väldigt frestande! Och jag skulle inte tacka nej till Barcelona heller.

    SvaraRadera
  4. Barcelona har jag velat åka till i åratal. Någon gång kommer jag kanske dit.

    SvaraRadera
  5. Vilken rolig vinkling om frestande resmål. Jodå både Barcelona och London vore fint att åka till.

    SvaraRadera
  6. jättebra val. Tokyo i juletid går inte av för hackor heller. inte för att japanerna firar jul egentligen. men julskylta kan de!

    SvaraRadera
  7. Rolig tolkning av temat! London och Barcelona har jag besökt, men Asien är helt outforskat för mig. Hoppas du kommer dig iväg någon gång i framtiden!

    SvaraRadera
  8. Har länge tänkt läsa Zafons uppföljare, men det blir visst aldrig av. Inte tycks jag komma iväg på nån resa heller!

    SvaraRadera
  9. Gillar din tolkning, och visst är det frestande med alla spännande resmål! Men tycker det är väldigt trevligt att besöka platser genom böckerna också.

    SvaraRadera
  10. Välkommen till Flanagans finns oläst i min läsahög. Barcelona skulle jag väldigt gärna åka till. Tack för tips!

    SvaraRadera
  11. Fin tolkning av temat. Reser bara genom böckerna numera. London är enda stället jag varit till i verkliga livet, iofs två gånger, bara under vår/försommar, vackert i parkerna då. ;)

    SvaraRadera
  12. Åker gärna till barcelona ;)

    SvaraRadera