lördag 15 maj 2021

Lars Nim - Fru Guptas spöke

 Mystiska saker händer hemma hos Max granne, fru Gupta. Hon är säker på att ett spöke har flyttat in. När hon ber Max och Milly att lösa gåtan så hamnar de i ett nytt tokigt och roligt äventyr. Givetvis får de hjälp av den kloka hunden Milo och jakten på fru Guptas spöke kan börja.

"Fru Guptas spöke" är den andra boken om barnen Max och Milly. Den passar bra för barn i lågstadiet som läser på egen hand eller som högläsning. Boken är illustrerad av Sofia Wrangsjö. Hämtat från Blue Publishing

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

I ett mejl från Blue publishing fick jag syn på denna fina barnbok.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Härliga och färgranna illustrationer.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst och lättförståligt.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej.

Vad gillade du med boken?


Jag tyckte den var jättefin och en trevlig berättelse.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Inget.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Max och Milly är två barn som blivit kompisar, det kan man läsa om i bok ett.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Superbra speciellt ihop med illustrationerna.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Inget jag kan komma på.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Jag antar det blir fler i serien så Ja.

Sammanfattning.


Kompisarna Max och Milly med hunden Milo ska hjälpa Fru Gupta att fånga ett spöke,
De sätter upp fällor och sitter på vakt och hur det går får ni läsa om i denna trevliga bok.
Men jag skulle råda er att läsa bok ett först. Trevlig berättelse och fina illustrationer gör denna perfekt för ett barn i åldern 7-9 år.

Vad ger du boken för betyg?

BETYG 4

Format Inbunden
Språk Svenska
Serie Max och Milly (del 2)
Läsålder 6-9 år
Antal sidor 72
Utgivningsdatum 2021-05-19
Upplaga 1
Förlag Blue Publishing
Illustratör/Fotograf Sofia Wrangsjö
Dimensioner 216 x 155 x 10 mm
Vikt 282 g
SAB Hcf
ISBN 9789189205086
Min bok är ett rec.ex från Blue Publishing💙💙💙

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar