tisdag 4 maj 2021

Tisdagstrion. Vecka 18: Böcker av författare eller med huvudperson som har namnsdag den här veckan

 Då var det tisdag igen, veckorna går typ i racerfart numera. Tisdag innebär trio med Ugglan & Boken, det gäller namnsdagar. 
Vecka 18 börjar med Jane.
Denna måste ni bara läsa så himla bra.
Mona har namnsdag idag, tisdag.
Detta är en deckare som handlar om ett dödligt virus, men det kanske man har fått nog av nu.
Detta skulle bli en serie av det äkta paret Christina och Thomas Erikson, serien heter Rita Benson. Rita har namnsdag på torsdag. Det blev aldrig fler böcker i serien.
2017 kom denna ut på Harper Crime men det verkar vara samma bok.

15 kommentarer :

  1. kul tema, inte läst dessa, tack för tips.

    SvaraRadera
  2. Hetta måste jag verkligen läsa!

    SvaraRadera
  3. Just det, boken Mona har jag ju faktiskt i hyllan. Den glömde jag av, men jag har inte läst den. Inte någon av dina andra heller.

    SvaraRadera
  4. Jag tyckte också jättemycket om Hetta.

    SvaraRadera
  5. Hetta är med hos mig också :)

    SvaraRadera
  6. Hetta har jag läst och jag tyckte att den var bra. De andra två böckerna känner jag inte alls till.

    SvaraRadera
  7. har förstått att en måste läsa Hetta. känner inte igen dina andra böcker

    SvaraRadera
  8. Mona är verkligen en jättespännande bok. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
  9. Hetta har jag läst och en annan bok av författaren finns med i min trio.Tack för tipssen om de andra två.

    SvaraRadera
  10. Hetta finns i min trio också. Tack för tips om de andra!

    SvaraRadera
  11. Här var jag bara bekant med Harper, hon finns med hos mig också.

    SvaraRadera
  12. Hetta och Mona skulle jag kunna tänka mig att läsa. De andra var nya för mig.

    SvaraRadera