måndag 24 oktober 2022

Olof Eneroth - KUGG och den upptagna dagen

Kugg gillar att hjälpa folket som bor i hennes by. Men en dag blir det lite mer att hjälpa till med än vad Kugg klarar av.

Kugg är ett magiskt, mekaniskt barn som alltid vill kunna hjälpa till!
Men vad händer när det finns mer att hjälpa till med än vad Kugg är van vid? Hämtat från Visto förlag

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag såg den i ett nyhetsmejl från Visto förlag. Det är en barnbok.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Illustrationerna var fina och det var nästan gjort i serieform.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej, det var inget.

Vad gillade du med boken?


Det var en fin bok som nästan gjorde lite ont i en.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej, jag hoppade inte över något.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


KUGG är ett mekaniskt barn och det hade jag nog lite svårt med om jag ska vara ärlig.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Jättebra beskrivningar och fina illustrationer till det.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Det vet jag inte.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja absolut, det är beundransvärt, när man både tecknar och skriver tycker jag.

Sammanfattning.


En trevlig barnbok lite serieinspirerad, med en lite ovanlig huvudkaraktär. Nämligen ett mekaniskt barn som heter KUGG, han är så hjälpsam mot sina vänner. Men hur mycket ska man hjälpa till? Tack och lov blev det ett lyckligt slut.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 3
Format Inbunden
Språk Svenska
Läsålder 3-6 år
Antal sidor 36
Utgivningsdatum 2022-09-30
Förlag Visto Förlag
Illustratör/Fotograf Olof Eneroth
Dimensioner 215 x 175 x 8 mm
Vikt 190 g
SAB Hcf
ISBN 9789178857296
Min bok var ett recensionsexemplar från Visto förlag. 💚💛💚

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar