tisdag 11 oktober 2022

Susanne Pelger - Hästen & Husse.

Man är som man är, det är då man är som bäst! 

När man är som man är, då är man som bäst. Det tycker Hästen och Husse, som kanske egentligen är en hund och en matte. Här får du följa med dem på julstök! Hämtat från Idus förlag

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag såg den i ett nyhetsmejl från Idus förlag. Barnböcker.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Underbar layout, älskar när innerflikarna är roligt färglagda. Underbara illustrationer gjorda av Anna Södergård. ◀◀

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej

Vad gillade du med boken?


En underbar barnbok där djuren gör det mesta. Den är skriven och tecknad med humor.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Alla var lika underbara.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Super

Vad var annorlunda med denna boken?


Läs den, så får du veta.

Vad kunde gjort boken bättre?


Inget.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, jag tror jag började mitt i serien för detta är del 8, så jag ska definitivt läsa de andra.

Sammanfattning.


En helt underbar barnbok om julens förberedelser och här hjälps alla åt, hunden stöper ljus, katten gör smällkarameller och papegojan gör pappershjärtan. Däremot kommer de inte riktigt överens om vem som ska vara vad i luciatåget. Jag gillade verkligen denna barnbok för åldern 3-6 år. Den var extremt underhållande och rolig.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 4

Format Inbunden
Språk Svenska
Serie Hästen & Husse (del 8)
Läsålder 3-6 år
Antal sidor 32
Utgivningsdatum 2022-09-19
Förlag Idus Förlag
Illustratör/Fotograf Anna Södergård
Dimensioner 219 x 175 x 8 mm
Vikt 217 g
SAB Hcf
ISBN 9789176346174
Min bok var ett recensionsexemplar från Idus förlag. 💜💙💚

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar