tisdag 25 oktober 2022

Tisdagstrion. Vecka 43: Skola & arbetsliv

Då var det dags för en liten trio igen, fasen vad veckorna flyger fram nu. Ugglan & Boken har denna vecka bestämt temat; Skola & arbetsliv.
Första dagen i skolan är väl bland det pirrigaste man kan vara med om.

Kött och blod av Henrik Johansson är en slags blandning av en arbetarroman och en deckare. 
Nord av Katarina Ekstedt och Anna Winberg Sääf en deckare som utspelar sig på en restaurang, den kan jag starkt rekommendera, så spännande. 

20 kommentarer :

  1. Bara böcker som jag inte har läst, men de två sista känner jag i alla fall igen.

    SvaraRadera
  2. Jag har med Nu börjar vi skolan i min trio med. Nord vill jag läsa.

    SvaraRadera
  3. Tack för intressanta nya tips! Jag är särskilt nyfiken på Henrik Johanssons bok

    SvaraRadera
  4. kände inte till den titeln av Henrik Johansson. men jag tror att det är samme HJ som jag har med i min trio

    SvaraRadera
  5. Henrik Johansson har jag också en bok av, fast en diktsamling.

    SvaraRadera
  6. Ser att även du valt en bok av Henrik Johansson. Han skriver så bra arbetarlitteratur. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
  7. Av kött och blod har jag läst. Blir lite förvånad över att jag inte alls tänkte på Henrik inför den här trion :)

    SvaraRadera
  8. Den sista blir jag nyfiken på, ska kolla biblioteket. Johanssons bok vill jag läsa, men den finns tyvärr inte där. ;)

    SvaraRadera