torsdag 18 september 2014

Stora Ljudbokspriset

De nominerade är;
438 dagar
Författare: Martin Schibbye och Johan Persson, uppläsare: Martin Schibbye och Martin Wallström, förlag Storyside

Brinnande livet
Författare Alice Munro, uppläsare Katarina Ewerlöf, översättare Rose-Marie Nielsen, Förlag A Nice Noise

Djävulen hjälpte mig
Författare Caroline Eriksson, uppläsare Anna Maria Käll, förlag A Nice Noise

Egenmäktigt förfarande
Författare och uppläsare Lena Andersson, förlag A Nice Noise/Natur & Kultur

Klingsor
Författare och uppläsare Torgny Lindgren, förlag Norstedts

Låt vargarna komma
Författare Carola Rifka Brunt Uppläsare Hanna Schmitz, översättare Christins Stalby, förlag Storyside

Stoner
Författare John Williams, uppläsare Björn Granath, översättare Rose-Marie Nielsen, förlag A Nice Noise/Natur & Kultur
Av dessa har jag bara läst Djävulen hjälpte mig, men då som Inbunden bok.
Jag har lyssnat på Egenmäktigt förfarande som tyvärr författaren valde att läsa upp själv, den var inte bra.
Stoner, Låt vargarna komma och Brinnande livet vill jag lyssna på.
Vem ska vinna priset?
De får vi veta på Bokmässan den 25/9

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar