söndag 9 oktober 2016

Höstläsningstagg

1. Är det några speciella böcker du planerar att läsa under hösten?
Nej, jag ska försöka ta tag i min rec.ex hög. Jag läser otroligt mycket barnböcker för jobbets räkning så jag hinner inte så mycket annat. Så har jag haft problem med min ögon.
2. September är förknippad med skolstart. Vilken bok tyckte du bäst om att läsa i skolan? Och vad var / är dina favoritämnen?
Mina favoritämnen var bild och historia, det ni ;)
3. I oktober är det Halloween. Gillar du läskiga böcker och filmer och i så fall vilka?
Ja läskiga böcker men inte filmer det blir på tok för mycket.
Denna blir nog fin till Halloween

4. Vilken bok passar för mysläsning under mörka höstkvällar?
Deckare passar alltid bra
5. När du har krupit upp i soffan med en mysig bok, vad vill du dricka för varm dryck?

Jag dricker inte så mycket när jag krupit upp i soffan för jag är så klumpig så då spiller jag säkert
6. Har du några höstplaner du ser fram emot?

Min dotter med fästman kommer hit det ser jag framemot, så har ni något tips på god mat så tar jag emot det eggetbok@gmail.com 
Tack för taggen Lotten 
Jag taggar alla som inte gjort denna..♥

6 kommentarer :

  1. Ett väldigt bra recept som alla brukar gilla är Delizie del Piemonte. Goda smaker och lagom krämigt. Receptet finns här: https://justnujusthar.com/2015/05/30/italiensk-trerattersmeny/

    Ett tips är att köpa de riktigt stora lasagneplattorna (färska), då blir det inte lika många plattor att fylla och rulla.

    Annars är den här soppan en favorit: https://justnujusthar.com/2013/12/27/ms-byfjordens-fisksoppa/

    Jag såg att du fått hem Max Crumbly. Jag skall också läsa den snart, min snart tolvåriga dotter läser den nu och älskar den :) Hon skrattar mycket, så det låter ju lovande.

    Hur har det gått med ögonen, hjälper medicinen du fick?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj jag ska kolla dina recepttips, alltid gott med något nytt. Max Crumbly var inget jag önskade så den hamnar lite lägre ner i bokhögen. Jag har fått ögondroppar än så länge och det hjälper en stund.

      Radera
  2. Historia var också ett av mina favoritämnen i skolan. Och deckare funkar alltid! :)

    SvaraRadera
  3. Bild var roligt :) Att jag inte räknar det som ett av mina favoritämnen är väldigt märkligt... Det var ju faktiskt det.

    SvaraRadera
  4. Deckare är definitivt året-runt-läsning :)

    SvaraRadera