tisdag 18 oktober 2016

Ingela Korsell - Den svarta handsken

Jenny och hennes vänner bodde i närheten av Vårdsätraskogen på 70-talet. Den hösten, som det mystiska hände, hade killarna byggt en trädkoja i skogen. Det enda beviset, för att någonting underligt verkligen hade hänt, var den svarta handsken. Den hade Jenny i sin hand när de sprang från skogen. Nu, flera år senare, berättar hon allt hon vet. Men, det finns också andra personer som vet mer. Samma nervpirrande händelse berättas av tre personer. Hämtat från Bokus

Det här är en av de böcker som vi ska läsa och bokprata om i klass 4, ett tag tyckte jag nästan den var för otäck. Men läser man alla delarna får man lite svar.
Boken är indelad i tre delar, den som berättar i del 1 heter Jenny och det är också den delen som är den absolut mest spännande. Jenny funderar fortfarande på vad som egentligen hände.
I de andra delar får man veta vad som egentligen hände, ja, i alla fall vi som läsare.
Ruskigt spännande och lite småklurig bok och det kan bli spännande samtal tror jag.
BETYG 4
Språk: Svenska
Läsålder: 9-12 år
Antal sidor: 64
Utg.datum: 2006-01-01
Förlag: Beta pedagog
Medarbetare: Melin, Alice (red.)
Dimensioner: 215 x 145 x 10 mm
Vikt: 340 g
ISBN: 9789197559249
Köp boken på Bokus eller Adlibris eller Cdon

1 kommentar :

  1. Jag heter Antonio luara, från Stockholm - Sverige, jag är läkare av yrke. Detta är en väldigt glad dag i mitt liv att dela med dig här hur jag fick min sanna kärlekspartner hemma. Dr. Oduduwa hjälpte mig med magiskt kärleksförtryck för att återställa min ex pojkvän tillbaka efter 2 års separation. Han är hemma till mig nu vi älskar varandra mer än någonsin tidigare. Jag rekommenderar att alla kan få samma hjälp från honom via kontaktadress: (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)
    Jag rekommenderar uppriktigt Dr. Oduduwa att kontakta denna spiritualist - Love spell portion till ....
    * få tillbaka din ex kärlekspartner,
    * återställa kärleksförhållande mot förlust
    * förena trasiga äktenskapsförhållanden
    * magisk kärlek för att komma tillbaka
    * sluta skilsmässa
    * Älskar stava för att undvika att fuska par
    * Älskar stava för att sluta dela
    * Talisman ring för kärlek dominans.
    * magisk stavring för kärlek. etc.
    e-postmeddelande kommunikation med Dr.Oduduwa alla dina problem är över inom några dagar efter att kärlek stavning delaktivering för dina räkning.
    Jag försökte och det fungerar till mitt bästa.
    (Dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    SvaraRadera